torsdag 9 augusti 2012

Trotsar förkylningen + själv medicinerar... Hmm..

Idag fick jag nog! Tog mig en promenad på 30 min, gick rask takt men vart totalt slut!! Fy alltså!! Det va sjuuukt jobbigt! Märks att man inte är 100... Skulle säga runt 50... Då kan ni förstå vad den promenaden gjorde för mig :P Men är så less på o känna detta sug på att vilja ut o gå o träna... Lite frisk luft behöver kroppen i alla fall (får väl se vad den säger i morrn) När jag kom hem gjorde jag även plankan 3*20 och benlyft 3*10... Phu! Känns att det va länge sedan man träna ;)

Jag känner mig fortfarande sjukt peppad o motiverad. Hoppas det håller i sig! Vet att det kommer bli mycket tuffare när Patrik börjar jobba o jag o barnen blir själva. Det är full rulle o går i ett hela tiden med två små, o då är vi ändå två hemma nu. Så det blir en stor förändring att bli själv igen med dom efter 14 veckor... Men jag ÄLSKAR att ha dom hemma hos mig!! Det krävs lite mer o bättre planering helt enkelt ;) O stöttning till 100 har jag av mannen oxå, vilket känns otroligt skönt OCH viktigt!

När ja va in på affären idag köpte jag mig faktiskt två nutrilett bars, inte för att jag ska börja med det igen, utan för att ha nåt när jag hamnar i det där läget: Jag är hungrig NU o vill ha nåt NU!! Då är det bättre jag tar en sån än att jag tok trycker ett par smörgåsar. ;)

När det gäller sjävmedicineringen: Det är inte så illa som det låter :P I våras när hela familjen åkte på influensan fick jag den (o)måttligt populära host medicinen Cocilana (el hur det stavas) den innehåller ju en gnutta morfin (som ni kanske förstpd på namnet) Jag hade en del kvar av den (självklart sparade jag det) så nu har jag tagit den på kvällarna, hostar ju som en tok hela nätterna o får ytterst lite sömn, plus att jag tillslut väcker alla... Så självmedicinering är väl egentligen fel ord då den faktiskt är utskriven till mig, dock för några månader sen ;) men what ever!!
Så nu gör jag med den, astmamedicin (bricanyl), zyx halstabletter o fischermans friend halstabletter... Haha! Sinnes sjukt ju!! Skulle ta mig en alvedon för huvudvärken men kom på att den kombon nog inte va nån bra idè ;) Har ju inte ätit någon form av mediciner, varken värktabletter el nå annat, sen jag vart gravid med Ida, så det är dryft 1.5 år sen... Har tagit Bricanyl nån gång (men har ju inte haft nå val då så..)

Nej nu känns det som att jag bara möljer på... Skriver oftast inlägg från mobilen så när jag väl sitter vid datorn blir det lite väl mycket! :S

Kommer ett till inlägg strax me lite mat o mått info ;)


På promenad!



Lite melon o ett glas is vatten när jag kom hem!




Min "räddare i nöden" ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar