lördag 4 augusti 2012

Sjukstuga...

Vid tre tog jag me Ida till närakuten, där läkaren sa att hon hade en slags influensa, nåt konstigt namn. Det kunde hon konstatera utan några prover. Mysko! Öroninflamation på båda öronen, o sen halsont o hosta från helvetet!! Hostar så hon kräks på nätterna, stackarn!! Tycker så himla synd om henne <3 antibiotika i 7 dagar vart det iaf...
När hon sen sa att hon trodde att Tim oxå kunde ha det o tyckte ja skulle till barn på ackis o kolla det, ringde ja oxå 1177 när vi kom hem. Se tyckte oxå ja skulle åka dit me honom... Sagt o gjort, 18,20 va vi där, fick träffa en sååå snofsig sköterska, fy f alltså!! Men ja lyckades sätta henne på plats :P (är det nån som känner ens barn bäst så är det mamman!!!!) aja, efter mååånga timmar där kom läkaren in, tittade o sa att Tim va lite röd i ett öra (dock ingen inflammation) lite röd i halsen o röd o geggig i ögonen... (att jag sen påpekade det om Ida brydde de sig inte spec mycket om, som vanligt!) o så är ju inte ja heller spec bra... Det slutade i alla fall me en annan antibiotika till honom, oxå 7 dagar, för ögonen dårå...
Lilla plutten, han somnade tom i min famn <3 vilket va lääänge sedan!
Mina sötnosar!!! Önskar ja kunde ta allt åt dem så de slapp!!

Skulle oxå kunna skriva ett lååång inlägg om va ja tycker om sjukvården, men det orkar ja inte... O kan säga att ja haft en hel del o göra med den :( men det ja kan säga är att jag är INTE nöjd med den!!!

I morrn drar ja o kidsen till Kilen o myser med mamma/mormor i lugn o ro medans mannen o pappa min ska sätta upp kakel i köket ;)

Godnatt på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar