söndag 12 augusti 2012

Gårdagen!

Skerv som sagt ett lååångt inlägg i natt, o så försvann det...
Vill i alla fall VARNA  för ett lång inlägg o kanske lite hattigt!

När ja va o handlade igår fick jag ett samtal av mannen att som undra om vi inte kunde bjuda våra vänner Towe o Stefan på middag, visst sa jag! O jag som brukar vara en planerare tänkte att, eh, det är lugnt! När ja kom hem va kl strax efter fyra o jag insåg att jag hade MYCKET att göra!! Ruschade på som en tok o lyckades få det riktigt fint (ja, så fint det går dårå med byggrejor o verktyg överrallt) i köket. Vardagsrummet vart oxå helt ok, o uteplatsen me :) Kvart över fem kom dom o de va tänkt att vi skulle äta kl se... vart närmare halv sju :P
Men vi hade det super trevligt!! Gillar att umgås med dom, man har alltid så skoj! O nu när vi bor i stan lär det bli oftare! :)
Barnen va huuuur snälla som helt, med tanke på att det vart säng dax en timme senare än det brukar för dem. Strax innan kl ett åkte de hem. O ja somnade nog inte förren närmare halv tre tre :S Lagom trött i morse när jag vakna! Jisses! Som tur va sov Tim till åtta o Ida ända till nio!! Har känt mig seg hela dagen, som bakis, fast jag inte drack en enda droppe alkohol igår. Har vilat både på fm o em med Tim :)

Det vart ändå en hel del gott igår. Vi har inte haft några grillningar mm i sommar o inte träffat spec många. Så jag kände att jag faktiskt fick fuska igår! Dock behöver man inte överdriva för det! Jag åt lagom mycket till middan, endast 5 små potatisklyftor. O efterrätten tog jag bara lite av, o tog inte om, som jag hade gjort förut. Drack en halv flaska (1.5 L) Russian läsk. O det vart två smörgåsar vid halv två innan sängdax... Nackdelen när man är uppe för sent...

En liten avstickare: Jag kallar det fusk, fast det egentligen inte är det eftersom jag bestämt mig för att jag får äta/dricka, men jag använder hellre ett negativt ord för att jag ändå ska tänka till o inte ta för lätt på det. Om ni förstår va jag menar ;)

Gårdagens matintag vart alltså:

Frukost: Fil med All Bran o valnötter. Kaffe.

Lunch: Nutrilett o energi dryck.

Mellis: Nutrilett o energi dryck.

Middag: Fläskfilè, klyftpotatis (5 "bitar") sallad o sås. Läsk.
Efterrätt.... Gino med vaniljglass...

Nattis: Två smörgåsar med smör.

Ingen träning vart det. Måste bli piggare först för så som jag mådde i fre efter promenaden på tors va INTE kul....





Grillmästaren!

Stefan

Ida o Towe

Jag o Tim


Tim vakande efter em vilan lagom tills vi skulle äta ;)

Mat dax!

Ida tyckte det va riktigt gott!!

Detta åt jag


Med pyjamas på, napp i mun o snutte i handen vart det lite gos en stund innan det va dax o sova för sötisarna <3

Då åkte efterräten fram: Gino med jorgubbar, hallon, blåbär o banan toppad med vit choklad!
Bild innan ugnen!

När den kommit ut ur ugnen!

O med vanilj gräddglass, mums!!

Vi satt ute hela tiden, när mörkret kom åkte ljusen fram:


Första kvällen på hela sommaren vi kunde sitta ute (för mycket mygg i Moga) det va såå skönt!!

TACK för denna underbara kväll kära vänner!! O min familj såklart ;)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar