lördag 18 januari 2014

Så det kan gå!

Nästan en hel dag utan bloggande! :O Men försöker att inte blogga så mkt me barnen. Inte sitta me mobilen i handen. Kan köra ett sammandrag av dagen på kvällen ist ;) O den här dagen gick fort!

Började ned sovmorgon till strax innan kl tio. Skönt! Barnen o pappan satt i deras rum o lekte när jag kom upp <3

När Tim hade sovit drog vi iväg på skid jakt. Trodde inte vi skulle hitta nåt! Började me helping hand (det va second hand vi hade tänkt oss) där fanns det inte så mkt. O 550 spänn för ett par begagnade skidor, i det skick de va, insåg jag va dyrt när vi sedan åkte till Erikshjälpen. Där kostade skidorna från 100 kr o uppåt. Köpte mina där :)) för 100 spänn liksom! Hittade även pjäxor o stavar, lite äldre modell på pjäxorna o stavarna rätt slitna. Men funktions dugliga! Men hade is i magen o lämnade dom o så åkte vi till Röda korset. Där hittade jag ännu bättre pjäxor. Lite slitna men annars jätte fina. 50 spänn för dom då ;) O ett par lite finare stavar (25kr) Alltså en hel skidutrustning för 175kr, inte illa!! :)) Modellen på skidorna är lite äldre. Men sånna jag är van att åka med. O täcker gott o väl åt mig. Skulle vi börja åka varje år skulle jag kanske investera i nya! Patrik hittade skidor o stavar för 100 spänn ;) Nu ska vi bara hitta pjäxor :)

;)


Inte snyggaste matchningen, men så är det me skidor o pjäxor när man inte köper nytt, huvudsaken det passar :)

Jag har ju åkt skidor sedan jag var 3 år, o äääälskar det!!! Men så träffade jag Patrik som aldrig åkt. O sen dess har jag bara åkt nån dag hit o dit vissa år. Nu har vi bestämt oss för att vi vill lära barnen o åka. Men först ut är Patrik ;) Så vi har planer på o dra till kungsberget om några veckor, bara han o jag. Så ska han ta skidlektion så får vi se vad han tycker ;) Hoppas han gillar det lika mkt som mig!! För isf blir det till o spara pengar till nästa år. O så blir det en vecka i Sälen, Höglekardalen el Lofsdalen :)) Är så glad Patrik äntligen gått me på o testa o åka. Det är huuuur mysigt som helst o hyra en stuga i fjällen :) Självklart ska barnen me isf!!

Det va om det! Vi käkade tidig middag på McDonalds, så det vart en kvälls fika vid halv sex för barnen ist. Sen läste jag Snövit för dom (de älskar den boken).

I morrn efter frullen bär det av ut till Gimo :O Haha! Vi ska träffa Sara m fam i badhuset där. 4 barn o ett extra barn denna helg. Så det blir nog fullt ös ;) O så våra bustroll dårå (7 barn!! Jisses!!) haha! Men det ska bli jätte kul! Barnen ser verkligen fram emot det! Efter badet åker vi hem till dom o äter middag. Trevligt!!!

Har packat alla badgrejor i kväll o även fixad matsäcken....

Barnen har macka o frukt i sina fina lådor :) (som de fick av deras moster Amanda i julklapp ;) ) o så risifrutti till alla :)

Bäst o gå o lägga sig nu. Man lär bli lagom trött i morrn :P

Godnatt på er o hoppas ni har en bra helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar