söndag 5 januari 2014

Bloood... O tårar :,(

Ida stackarn... Vi hade bara varit hemma o fått i oss lunch så kommer hon in i köket i full fart. Gör världens vurpa me munnen ner i klinker golvet! Ja lyfter snabbt upp henne o väger inte titta själv först. Det fick Patrik göra. Med tanke på hur vurpan såg ut trodde ja tänder o allt skulle åkt på stryk. Som "tur va" va det "bara" underläppen som fick sig en rejäl spricka :S Tänder o annat klarade sig som tur va! Phju! Läppen läker ju fort. Men hu va me blod det kommer alltså...

På min axel, detta va ändå inte i närheten av mängden som kom o munnen o i pappret...

Hon va jätte ledsen ett tag, men började röja lika snabbt igen sen... Hon (o Tim) har ju alltid haft sånna där anti halk strumpor. Men i julklapp fick Ida flera par utan. Nu måste hon oxå lära sig att det är myyycket halare utan....

Barnen leker o röjer på för fulla muggar!! Jag tog mig en halvtimmes powernap i soffan. Om man somnar till det oljud som va (barn som sprang o stojade, skrattade, bråkade, lekte me leksaksdammsugaren, som för övrigt låter fööör mkt) ja då är man SLUT!! Jag som alltid vill ha det tyst omkring mig när jag ska sova, vääääldigt tyst ;)
Funderar på va vi ska hitta på till middag idag.. Står helt still i huvudet!! Nästa o näst nästa vecka har ja redan knåpat ihop en matlista till... Känns himla skönt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar