måndag 20 januari 2014

Man kan inte få allt jämt....

Oftast sover barnen bra på nätterna. Vaknar typ 1-2 ggr i var, o visst, med två barn blir det ju 2-4 ggr per natt. Men det är iaf en bra natt. Kan ni då tänka er hur en hemsk natt är?! Vaknar nog dubbelt så många ggr!!! Jag höll på o bli gaaaalen!!! Nästan så att jag lika gärna hade kunnat vara vaken...
När sedan kl ringde 6.20 i morse. Då bara snoozade jag, om o om igen. Utan att jag märkte det. O när jag väl gjorde det va kl en aaaaningens för mkt :S närmare bestämt 7. O de ska va på förskolan 7.15... YEY!! *not* Slängde iväg ett sms till min käre kollega Susanne o sa att jag nog blir lite sen. Började ju liksom kl 8 :/ Fick väcka barnen som inte alls ville vakna... Typiskt när man måste gå upp... Kändes bra lockande o somna om. Vi hade nog alla sovit nån timme till isf.... Men kl 7.30 va barnen på förskolan för frukost. Tur de inte ätit klart ;)

Jag va på jobbet, färdig ombytt o klar 8.10. Inte illa!! ;) 

Ida va ju första dagen på Fantasin idag, den andra avdelningen. O det hade gått jätte bra! Fick ett smakprov på o hämta barn på två ställen... Det tar sin tid :/ Vi drog direkt upp till kvantum för handling. Valde mellan o åka på engång el nu i kväll när barnen hade lagt sig. Skönt o slippa då egentligen. Men barnen fick välja o då åkte vi upp på engång. De fick en varsin smoothie o banan ;) Fick avstå ngr saker på handlingsnotan då det liksom inte riktigt fick plats me två barn i vagnen ;) Men fick hem det viktigaste iaf! När vi kom hem va det bara till o packa upp o laga middag. 
Barnen ligger nu i sina sängar men verkar ha svårt o komma till ro o somna... Önskar de hade somnat för 20 min sen, så man slapp väcka två trötta barn halv sju i morrn bitti... Aja, det är som det är!

Jag ska hoppa in i duschen. Sen har jag en hel del o göra. Får se vad jag orkar...

Still wont this!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar