onsdag 22 juni 2016

Vågar man hoppas?

Idag mår jag bättre. Förkylningen är väck o så febern. Men huvudet o kroppen värker fortfarande... Men idag har jag iaf orkat ta mig upp o va uppe.
Ska försöka mig på en uppdatering men hälften av bilderna ville inte funka :(

Jag kände mig ju trött o hängig hela helgen. Mannen gav mig lite sovmorgon även i sön, gick upp vid nio. Sen tog jag tag i o rensade ena av mina garderober.....

Ser kanske inte ut o va nån skillnad men det ÄR det. Jag fick bort en hel SÄCK med kläder som jag inte använder!!

På em kom Stefan o Ella o hälsade på ett tag. När de hade cyklat hem åkte vi till Ikea, fast jag kände att jag egentligen inte orkade... Det va fullt inne på leklandet till barnens stora besvikelse men det gjorde inte så mkt då vi bara skulle ha ett fåtal saker. Bara att gå hela Ikea runt är motion för dom;) Det vart ett lakan till Tim o ett till oss. O lite annat smått. Vi åt även middag där. Va lugnt o skönt! När vi kom hem va jag helt slut! Mannen duschade barnen o jag vilade lite i soffan. Även denna kväll somnade jag redan kl halv sju på kvällen.... Va upp o borstade tänderna vid halv nio men la mig sedan igen. 

Mån morgon va jag såååå trött! Tänkte att det säkert skulle gå över bara jag kom upp. Likaså huvudvärken. Tog en alvedon för huvudet, skjutsade barnen till fsk o åkte till jobbet. Men klarade bara 1.5 timme. Kände mig inte alls bra så kollade temp o det visade sig att jag hade feber. Så åkte hem o la mig. Hämtade barnen vid halv tre men fick lägga mig på soffan direkt när jag kom hem...

Ida försökte muntra upp mamma <3


Likaså Tim <3

Mannen kom inte hem förren runt halv sex o då la jag mig i sängen. Han fixade middag o när de ätit kom mamma o pappa förbi me barnens kusiner Isadora o Isolde. Barnen lekte ute nån timme o hade så kul så!! :) Jag kom inte upp nå mer från sängen....

Igår kände jag mig bättre så efter att jag lämnat barnen på fsk åkte jag upp på kvantum för o handla till midsommar. Jag va uppe strax innan kl 9 o klar strax innan kl 10. Det va sååå lugnt då. Hade aldrig pallat det annars. Nu va det inte sååå mkt saker men ändå... Det tog all min kraft o febern va tillbaka o jag kraschade i soffan när jag kom hem... Låg där tills jag hämtade barnen strax efter halv tre. Hem o la mig än en gång på soffan :( Kände mig som världens sämsta mamma men barnen lekte o hade kul ändå så.. Mannen slutade en timme tidigare o va hemma redan strax innan halv fem. Då flyttade jag mig igen till sängen. Mannen grillade till dom o barnen lekte ute.
Jag lyckades sedan flytta mig till soffan o kolla lite på tv innan jag la mig i sängen igen för natten. Jag skulle egentligen gått till frissan idag men avbokade det igår när jag fortfarande hade feber. Sååå trist!!!:( Men hade aldrig orkat sitta där....

Idag vaknade jag o faktiskt då kände mig piggare. Nu behöver jag inte va säng/soffliggandes hela tiden utan orkar upp lite... Lämnade barnen kvart över nio, åkte hem o fixade me papper till försäkringskassan o cyklade sedan till Willys o postade det. Va in på MM o köpte lite grejor till midsommarafton (papp tallrikar, duk, serpentiner, muggar mm) vi ska va alla här hemma på midsommarafton o fortsätter det åt rätt håll för mig så blir det så.
Kom hem därifrån o nu sitter jag här. Har för jävligt ont i kroppen efter att ha legat så mkt :( Men EN positiv sak, har gått ner nästan 2kg i vikt :P Men det lär man ju gå upp när man blir frisk :/

Nu ska jag hänga o vika tvätt o äta lite lunch. Sen blir det faktiskt vila så jag inte åker på ytterliggare ett bakslag....
Mamma o pappa ska hämta barnen runt kl ett idag. De ska ha nå midsommarfirande där hemma på deras gård med dans runt midsommarstång mm, så mamma o pappa skulle ta me barnen på det. Så himla glad o tacksam för det!! <3 O barnen ser så fram emot det :D De skulle även äta middag där sen, grillade köttfärsbiffar. Sen är det bara EN dag kvar på fsk för dom innan deras långa sommarlov börjar!! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar