torsdag 2 juni 2016

Eleven days left!

Så många dagar har barnen kvar på förskolan. MAX! Tre veckor kvar efter denna. Nästa vecka är vi ju lediga på mån. Veckan därpå har deras förskola stängt mån o tis. O veckan därefter är det ju midsommarveckan o sen börjar deras drygt 6 veckors sommarlov :D Jag kommer ju korta ner dagarna åt fram tills dess oxå. Känns underbart att sommaren äntligen är här!!!
Hämtade ju barnen strax efter halv två. Cyklade hem o de badade o plaskade i drygt en timme. Vattnet va KALLT!! O som de tjöt o som jag skrattade!! Hahaha!! 

Mina älskade bustroll!!! <3

Strax efter tre gick vi in. De hade varit ute både för o eftermiddag på förskolan så jag kände att de behövde en paus inne där de va lite svalare innan vi skulle ut igen. De mös upp i soffan framför tvn, som de förövrigt knappt tittar på alls nu för tiden. Inte mig emot ;) Jag passade på o plocka o röja en hel del här hemma, tog mig en SVAL dusch o när jag kom ut hade Tim somnat <3 förstår honom. Värmen tar på krafterna! Lät honom sova till strax efter fyra. Sen behövde vi äta en tidig middag. Jag packade matsäcken o vid fem tiden cyklade vi till Gränby park. Första gången Ida cyklar nån annan stans än till förskolan, el här utanför. O det gick kanon bra!!! :D Tim satt bakom mig ;) Han behöver träna en del här hemma innan jag vågar släppa ut honom där det finns vägar o trafik. O han känner detsamma, killen <3
När vi kom dit va Patrik där. O Martina m fam kom precis samtidigt så vi la ut filtarna o satte oss bredvid varandra :) Barnen sjöng, Friskis o Svettis hade miniröris o de släppte upp en massa gula o blåa ballonger! Va en super mysig o rolig kväll!! O vädret, man hade ju kunnat suttit där läääänge om det inte vore för att barnen behövde hem o sova ;)

Tim me en av sina bästa kompisar!


O Ida me sin bästa kompis Elise :)


Ballongerna :)

Sedan cyklade vi alla hem. Gick lika bra då :) Kom hem o svirade om på barnen o borstade deras tänder o sen i säng. De va så övertrötta så tog ett tag för dom o somna ;) Så det va ju tur att Tim tog sin vila! :) Jag hade tänkt lägga mig tidigt då jag är sååå trött. Men ja, nu är kl nästan elva o inte är jag i säng :P Men nu så, nu ska jag soooova!!

I morrn är det jobb 9-13.30. Sen hämta hem TRE barn ;) Ida ska ha med sig en kompis, Linnea från förskolan. O då vi har en extra bilbarnstol så kan jag ta me henne hem. Blir kul för barnen :)
Dammsugas ska oxå göras när hon gått hem. I helgen väntar nämligen roligheter för mig o mannen :) Mer om det sen. O så ska jag uppdatera er om dietisten jag träffade igår ;)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar