onsdag 15 juni 2016

God kväll på er!

Vilken dag det vart!! Började me o åka till sjukgymn efter att jag lämnat barnen. Det gick bra! Fick ett program me hantlar så jag kan köra hemma o oxå sen under semestern. Hon tittade på min tå som inte alls såg bra ut o tyckte jag skulle ringa vårdcentralen. Så gjorde det o de skulle ringa upp efter en timme. 
Åkte upp på Gränby o handlade sommar presenter till barnens fröknar. Körde detta förr förra året o fick bli samma nu. Kul o fixa ihop eget....

Present korg me ananas, honungsmelon, vindruvor, physalis, en 200 g choklad/hallon o en mörk choklad/mint :)

Köpte me mig en mocca frappe hem som jag mumsade i mig....

Nom nom :P

Vc ringde upp o hon ville att jag skulle till när akuten för o kolla så det inte va en propp?! i tån :/ Trodde inte det skulle va nån fara o hur osugen jag än va så åkte jag upp. Det gick fort som tur va!
De trodde inte det va en propp men ett stort blodkärl som hade spruckit. Så ska vänta lite till. Men blir det värre ska jag upp igen för då kan det va en propp endå... Suck! Klokare man vart dårå... Det är fortfarande väldigt blått men det har ju inte blivit värre så... 
Fick bli lunch när jag kom hem. Slängde ihop en tonfisk sallad. Sen fixade jag presentkorgarna o hämtade barnen strax innan halv tre. Fröknarna vart så glada så för presenten :) 
Vi åkte hem o hade bestämt oss för o va inne. Barnen behövde duscha o så ville jag bara få va o mysa med dom då jag knappt kommer träffa dom i morrn... Så efter de hade duschat pysslade vi lite. Sen hade Ida sång uppträdande <3 O Tim hade fotbolls match o gjorde 4 mål ;) Ida o jag hejade på o Ida gjorde en "Tim är bäst" låt <3 Efter det vart det lego bygge. Vi byggde ett stort hus me våningar o trädgård mm ;) Va så himla mysigt o bara få va o leka MED dom. Gör det alldeles för sällan nu för tiden då de antingen leker ute med kompisar el så leker dom två så bra ihop. Men ibland så! :) Jag har även hunnit tvättat upp flera maskiner o gjort det fint här hemma. Min läkare från reumatologen ringde mig o vi pratade om nåt som heter förebyggande sjukpenning som försäkringskassan vill (tycker) att jag ska ansöka om. Får se hur det går! Käkade middag när mannen kom hem. Stekt torsk, ris o en riktigt god sås med gräslök från uteplatsen :)
La barnen i tid i kväll då de ska upp tidigt. Jag o mannen har tittat på ett avsnitt av VD o åt lite gott till....

Vattenmelon o ananas :)

Har sedan plockat me lite mer tvätt, packat en väska o förberett för i morrn, o nu funderar jag på om jag ska titta på tv el gå o lägga mig. Ska upp tidigt i morrn! Strax efter kl 6 SNARK!!!!! 
Har planeringsdag på jobbet så börjar redan kl 8, vilket betyder att jag måste lämna barnen redan strax innan kl 7.30... Det blir kämpigt, för mig!! Haha! Jag brukar ju inte gå upp förren runt 7.30 även när jag jobbar :P
Barnen skulle behövt gå till 16.30 eftersom Patrik hämtar då jag jobbar till 17. Men snälla mamma hämtar dom strax efter halv tre senast så blir det inte en monster dag för dom. Så tacksam!! <3 Dom får äta middag där hemma så hämtar Patrik dom efter jobbet. Jag blir seeeen hem. Vi ska ha lite personal "fest" efter planeringen o käka middag o göra nåt friluftigt :P Bekväma kläder och badkläder om man så ville (badkläder skippar jag) ser ut o bli regn oxå :((

Blir nog inget inlägg i morrn. Så höres när vi höres!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar