lördag 25 juni 2016

Midsommardagen 2016

I morse va man riktigt trött när man vaknade... Snaaark... Haha! Men det va bara o till masa sig upp o tagga till!!! Käkade frukost, fixade lite smörgåsar o ta me o packade kylväskan. Sen va det till o fixa sig så man såg ut som MINIONER!! Det va lite meckigt men det gick! ;)

Jag o Ida! Hihi!

Sen åkte vi till rasbokils byggdegård där vi mötte upp hela kilens dragarlag, trummlag, o alla andra!

Tim, Amanda, jag, Kriss, Ida, Isadora, Patrik o Adrian. Vi är ett stort gäng nu!! :D

Första året för Tim, andra för Ida :)
Vi va där ett par timmar innan alla gick på traktor kärrorna o vi åkte mot vattholma! Det är så kul på kärran. Alla tjoar o sjunger o det spelas! 
Extra kul är det när vi kommer in i vattholma o spelar. O när alla tågar in till trummorna. Kilen va måååånga i år! O vi hade två lag, o så va det Rasbo o Vattholma. Kilens 1 vann o kilen 2 kom tre. Men andra platsen va sååå nära! De va duktiga allihopa o kämpade tappert! Speakern tog upp pappa o pratade lite me honom då han va me o startade upp detta me trummorna för många herrans år sedan (kan det va runt 30?!) o så fick pappa köra en gång me oss. Va så kul!! Han va ju inte me i år då han har gjort illa axeln så han kan inte spela. Men en gång gick! :) Är impad av barnen som va me ända till slutet (va inte slut förren vid fem tiden!!) 

Mina söta trummande minioner <3 

Mamma hade hämtat upp min bil i bygdegården så den stod där i Vattholma så vi kunde ta den o köra hem direkt (jag va såklart nykter, annars hade jag ju inte kunnat köra! Haha!) o man orkar inte sitta i traktorn hela vägen hem oxå. Framförallt inte barnen. Tim somnade i bilen hem. Han va så trött killen! Han frågade om han kunde få sova snart när vi gick till bilen <3 När vi kom hem åkte vi direkt till Gamlis o köpte me pizza hem ;) Är liksom en tradition på midsommardagen! 
Sen vart det till o duscha av alla all gul färg o svett! Haha! Jisses så jäkla varmt det varit idag!! Helt underbart men fick nog lite värmeslag då jag drack på tok för lite vatten...
Patrik slockna sedan en stund i sängen medan jag o barnen hade lite mys i soffan framför Netflix :) 
Tack underbara familia för idag!!! <3

Nu ska jag sova, orkar inte va uppe längre... Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar