måndag 13 juni 2016

Bloggar i kapp lite!

Ska FÖRSÖKA o fatta mig kort. Men det brukar som bekant va svårt :P
I lör åkte ju mannen o jag Eckerölinjen. Vädret såg inte lovande ut då det va igenmulet o regnade titt som tätt. Klev på båten o då sken solen. Va sååå lång kö till o äta så vi handlade det mesta i taxfreen, va vääääldigt lite folk därinne (trots att det va runt 1500 pers ombord) o gick sedan upp på däck o satte oss...

Vi satte oss i lä me solen i ansiktet. Va vi o typ 5 pers till där ute....

Klarblå himmel o molnen lämnade vi bakom oss ;)

Va jätte skönt o mysigt där ute i solen :) Sen gick vi in o åt. Ingen kö o väldigt lite folk så vi fick bra sittplatser precis vid fönstret :) Satte oss sedan ute igen. När båten sen vände hemåt vart det skugga där vi satt o då va det inte alls nå skönt. Tog mig en Kaffe Carlsson (såå gott!!) ute o sen gick vi till taxfreen o kikade lite till. Hittade en parfym som luktade sååå gott!! O ett par solbrillor. Men fick sån beslutsångest då jag sällan använder parfym o då jag har ett par favvo brillor (ångrade mig dock sen, kunde ju tagit brillorna iaf!! Haha) så det vart endast en läppstift ;) Satte oss en stund innan det va dax o kliva av o åka bussen hem. Fick platserna längst fram i bussen. Älskar o sitta där!! Blir lätt åksjuk oxå...
Vi hade en så mysigt dag!!

Min Kaffe Carlsson, nom nom :P

Vart en rejäl sovmorgon på sön till kl halv elva typ. Käkade frukost, snackade lite, tvättade o gick sedan o hämtade barnen. De hade haft det toppen hos mormor o morfar <3 Vi stannade o fikade lite innan vi gick hem. Väl hemma lekte barnen ute. Jag fixade lite, Ida o jag cyklade till Willys o handlade några saker till middagen o sen grillade vi :)

Idag va det jobb 9-14. Barnens förskola är stängd idag (o i morrn) för planering så de fick följa me mig till jobbet. Gick hur bra som helst! De va lite här o lite där. De tyckte oxå de va kul o få va där :) Strax innan lunch fick jag en hemsk huvudvärk, o sedan kom regnet. Hatar att jag ska va så väder känslig!! Det la sig aldrig o när vi åkte hem till min bror så filade vi sen stängde jag in mig o deras sovrum, drog ner rullgardinen o slumrade nån timme. Mamma va ute o lekte me barnen :)
Värken vart inte bättre men tillräckligt för att jag skulle orka köra hem. Så åt middag (super god!! Tack bästa ni!!) o sen åkte vi hem o kom hem lagom till matchen skulle börja. Tanken va ju att Patrik oxå skulle komma hem till min bror, ta bussen ut. Men sa att det va onödigt då jag ändå skulle åka hem efter middagen... 
Matchen då. SÄMST!!! Sverige gjorde inte ETT ENDA MÅL!!! "Tur" Irland gjorde självmål (el...) Aja, nog sagt om det!! Super impad att barnen tittade på HELA matchen. De tyckte det va jätte kul! :) Tim tyckte att Sverige maskade, haha! O så sa han att han oxå ska spela där när han blir stor, och göra MÅL! Inte mig emot ;) Ida skulle titta på sa hon <3
Andra halvlek började ju när barnen annars brukar gå o sova. De vaknade ju tidigt i morse, va me mig på jobbet o sen hem till Kriss o Cassi. Så de va bra trötta. Hade en varsin i vårat knä som låg o mös o stundom fick en skrattattack. Underbara söta!!! <3
De somnade snabbt sen när matchen va slut o de la sig <3
Här kommer några bilder från när de va me mig på jobbet...

<3


Byggde torn...


Laddade me Sverige kläder ;)

Jag åkte ju iväg för en timme sedan o hämtade ut ett paket med böcker. 4 st pocket till mig o två till barnen. Nu vet jag att dessa två främst är favoriter hos Tim. Men är så kul när han visar intresse för nåt o spec i bok el pyssel väg. Ska försöka komma ihåg o fota o visa i morrn. Nu ska jag strax sova. 

I morrn väntas play date me Martina o kidsen. Skoj!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar