fredag 10 juni 2016

Städa städa...

Varje fredag.... Ja, förr va det ALLTID så. När jag va ledig fredagarna. Sen när ryggen vart allt sämre fick mannen sköta det. Nu kan jag göra det om jag delar upp det. Dammsög för några dagar sedan, rengjorde badrummet i ons o så röja o damma idag. 
I ons va ju mannen borta. När jag hade hämtat barnen åkte vi hem o de lekte ute. Sen in o duscha o så. Mannen hade fått en SVIT på hotellet då inga andra rum va lediga. Vadå lyx!! Inte alls avis ;) Ida vaknade ett par gånger på natten så hon fick sova hos mig till slut. Hon sov bättre o även jag!
Efter jobbet igår åkte jag o rehab tränade. Blir ju så när jag jobbar mån, tors o fre. Rehab tränar tis o tors (får ej göra det dagarna efter varandra, måste gå minst en dag mellan) Hämtade barnen strax efter tre o sen va de ute o lekte tills det va dax o gå in o laga middag. Pannkakor på barnens, o mannens ;) önskan....
Sen rullade kvällen på...
Idag va det ju då jobb 9-13.30. Kom iväg lite tidigare så hämtade barnen kvart i två. Hem, åt mellis o sen va det städning o röj i barnens rum. Det hade vi kommit överrens om då typ allt va framme i en enda röra! Det tog sin lilla tid men såååå fint det vart sen då :D Jag kunde inte sluta o plocka o damma utan fortsatte i resten av lägenheten. Med Idas hjälp ;) Hon slutade aldrig o damma o tyckte det va så kul!!

Det är ju bara o passa på så länge de tycker det är kul! :)

Tim däremot, där får man va smart när man ska försöka få honom o städa ;) Skönt ändå att man inte behövde tjata o gnata om städningen. De va taggade redan när jag hämtade dom! Haha!
Jag har så fruktansvärt sjukt ont i dag så orkade inte me o laga middag. Så när mannen kom hem tog han med sig Tim till Kvantum för o handla. O så fick han korv me bröd där ;) Ida fick detsamma fast hemma. Hon o jag gick sedan o hämtade nyckeln till övernattningsrummet då vi får gäster om några timmar :D
Sen hade Ida disco i sitt rum. Jag fick sitta på en stor kudde o titta på! Va skojsigt, o som hon (o jag) skrattade!! :D När killarna kom hem åt jag o mannen middag. Grillat till honom o veggiewook till mig o ett veggie spett :) Tim joinade Ida på discot ;) 
När de hade lagt sig så tänkte jag gå på en promenad. O så började det regna :( Men bara en liten knuff (tack älskling <3 ) så tog jag mig ut. Hade faktiskt uppehåll o trots den hemska värken gick det bra. Va skönt o få röra på kroppen! 

Denna vända är en favvo. Skönt o gå på grus o härligt me grönt runtomkring sig :)


Ja, inte ser man pigg ut inte!! Hahaha!!


Tänk att kunna gå så här fast man bor i stan. Må detta grönområde aldrig försvinna!!!

O en promenad i stan kan va händelserik den me. Här ett rådjur :)

Strax därefter kom en STOR råtta springandes över stigen!! :O Äckligt!!! Haha!!
När jag kom hem vart det en långdusch. La även i färg i längderna. Men nu är jag slut både mentalt o fysiskt! Jisses vilken lång dag det vart!! 
Men nu sitter jag i soffan, tända ljus lite här o där i lägenheten o ett glad Cola zero me jordgubbar får bli mitt kvällis...

Gott i väntan på barnens faster Camilla!! :) 

I morrn väntar roligheter IGEN me mannen. Jisses vad vi roar oss dårå ;) Barnen ska till deras mormor o morfar o sova. Det va riktigt länge sedan!! Som de längtar!! Det vart lite tajt me övernattningarna borta för dom de senaste veckorna. Men sen dröjer det nog länge innan det blir nästa gång. Semester o allt :) Inte för att barnen har nåt emot det, det tycker bara det är kul o få va me deras närmaste (efter mamma o pappa ;) ) Det är jag som saknar dom!! Men ibland måste man bortse från sin egoism ;) O vi har faktiskt det väldigt privilegierat som har våra familjer så nära. O som så gärna vill va me våra söta bustroll <3 Det är ju oxå ett val vi gjort. Att bo nära varandra för att kunna umgås o även få hjälp me tex hämtning på förskolan, passning vid läkarbesök mm. Det är klart att det är upp till oss, vi är ju deras föräldrar o vi skulle såklart klara oss ändå. Det gör man. Men på detta sätt så blir det win-win för alla. Att man kan få hjälp nån timme hit el dit o samtidigt får de umgås o träffas :) O jag o mannen får rå om varandra som partners då o då <3 Vilket ju gynnar alla. Hihi :) Familjen betyder så otroligt mkt för mig. Är så tacksam för att ha de nära o för att vi ställer upp för VARANDRA!! Att kunna svänga förbi mamma o pappa på vägen hem från förskolan o bara säga hej, o ibland stanna o prata lite :) Det märks oxå på barnen hur mkt det betyder för dom. 
Har hört från nån som hört från nån annan att oj vad deras barn sover borta ofta då. Men jag vet att det oftast handlar om avundsjuka, att just dom inte har den möjligheten. Vissa kan ju tom erkänna det ;) Men dom kommentarerna bekommer mig inte längre. En gång i tiden gjorde de det o jag fick dåligt samvete fast jag innerst inne visste att jag inte behövde det. Pratade med bla Bvc då o en psykolog. De tyckte AVSOLUT inte att det va nån fara. Snarare tvärtom. Att det ju bara va bra för barnen o få träffa mormor o morfar, o farmor. Det är ju där dom sover. O som sagt, skulle heller aldrig göra det om dom inte ville. Det va en period i höstas som Ida inte ville det, under några månader. Så då behövde hon heller inte det. O sen kom det en dag när hon ville det så :) 

Oj vad långt detta vart då! Haha! Skulle nog kunna skriva ännu längre! Men nu får det va nog, hoppas ni orkade läsa ;) 

Trevlig helg på er alla, det tänker denna familj ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar