fredag 3 juni 2016

En aaaningens irriterande!!

Jag har försökt ladda över bilder från min mob till datorn men det vill sig inte. Jag blir gaaaalen!!! Aja, skriver ändå ett inlägg så får jag posta bilderna från min mobil sen... Trist men vad ska jag göra...
I ons va jag ju till en ny dietist. Men jag vet inte ja... Tyckte hon va sådär... Skage det ett försök till annars går jag tillbaka till min "gamla". Hon pratade iaf en del om vad kosten innehåller o vad vi bör få i oss. Hon sa att jag ska sluta med mackor HELT, o socker HELT (ja, sötsaker o sånt) inge fet mat, inget sånt alls. O inte heller mellanmål. Jag kände det lite som att hon inte förstod att jag verkligen försökt såååå många gånger trots att jag påpekade det gång på gång. Jag VET vad jag bör äta o vad jag inte ska äta. Men även fast jag äter allt rätt o jobbar järnet händer INGET!! O då ger jag alltid varje grej 3-6 mån. Då borde det hända NÅT!! Hon tyckte oxå att jag skulle köra en modifast kur på 2 veckor, en kickstart. Men jag sa att jag måste ju äta lunchen på jobbet med barnen o sen middag hemma med famlijen. Annars undrar ju barnen varför mamma inte äter. Hennes förslag va att jag skulle säga att jag hade ont i magen el att jag inte va hungrig utan skulle äta senare. Jo men visst, i TVÅ veckor!! Skulle inte tro det va... De skulle nog fatta ändå. SÅ små är de inte!! O sen blir jag ett monster om jag inte får äta o va hungrig. Det hon sa va lite tvärtemot vad min förre dietist sa. Hon sa att jag inte fick ersätta nåt mål mer än nån gång ibland.... Men som sagt. Ska ge det en månad, tills jag ska tillbaka till henne nästa gång. Men sen i ons har jag varit hungrig. O det SUGER!! O jag är om möjligt ÄNNU mer godis sugen.  Gah!!! Det är så sjukt jobbigt!!! Jag skulle ju hållamig ifrån socker o sötsaker HELT. Ok, två glassar MAX på hla sommaren. Yeh right!! Missförstå mig inte. Jag VILL så gärna gå ner i vikt. Jag BEHÖVER det för min kropps skull. Men att förbjuda o utesluta helt ger bara motsatt effekt... Aja, nog om det.
På kvällen hade vi ju vårfest på mitt jobb. Det gick fin fint! Kom hem kvart över nio o då tittade jag o mannen på två serier vi följer.

Idag då. Hämtade barnen plus en kompis strax innan kl två. De åt mellis o en varsin glass när vi kom hem. Sen badade de i poolen :) Lekte ute på gården, gick in o pärlade lite, o gick ut igen. Då kom Linneas mamma. Det gick hur bra som helst för de alla tre o leka :)
Sen tömde jag o barnen poolen då den va så smutsig. Blommorna vart vattnade, praktiskt när poolen ändå skulle tömmas o så fick jag hjälp av barnen o vattna :)
Vi fyllde sedan på poolen på nytt men sen gick vi in. Jag behövde förbereda maten o då vill jag inte att de är ute själva just för att poolen va fylld. De tog sig en välbehövligt vila i soffan. Trodde Tim skulle somna men han höll sig vaken :) Jag skalade potatis o gjorde slantar av den som jag hade lite olja på o kryddade o in i ugnen. Gjorde egen tzatziki, fixade grönsaks spett o grilla, o marinerade köttet. Förberedde gillen sen så det bara skulle va för mannen o börja grilla när han kom hem. Så då hakade barnen me ut o badade medan. När patrik kom hem fixade an grillningen o passade barnen o jag dukade. Oj så god mat det vart!! Yammie!!
Då det va så skönt ute så satt jag o mannen o pratade länge medan barnen lekte, Ute på gården o kollade på djur i sina luppar, busade med oss o sen tog sig ett sista kvälls bad vid halv åtta innan det va dax o gå in o sova. Underbara sommarkvällar!! Älskar att man inte behöver passa sovtider mm. Det bästa med ledigheten. Nu väntar som sagt tre dagars ledigt. Skönt!!
Jag o mannen ska till Mall Of Scandinavien i morrn. Aldrig varit där så det ska bli kul! Vi ska gå på Imaxbio där på kvällen, vilket jag tror blir en häftig upplevelse! Så då tänkte vi passa på o kika runt i lite affärer först o käka middag där innan :) Blir nog kul o mysigt!

Ne, nu går ögonen i kors så det blir till o sova. Godnatt!!

p,s. Bilder kommer i ett separat inlägg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar