måndag 6 juni 2016

Sjuk?

Jag känner mig inte alls nå pigg!! Igår låg jag mesta delen av dagen... Patrik hämtade barnen vid tolv tiden sen va dom ute till middagen. Jag kom upp en stund men la mig sedan igen... Vart en lugn kväll framför tvn me många avsnitt av OC o kom inte i säng förren efter kl ett... Blir väl så när man slumrat till o från under dagen...
Va bra segt o ta sig upp i morse. Men upp kom vi. Åt frukost o packade ihop badkläder o åkte till gottsundabadet. Första gången jag va där. O det va såååå mkt mindre än jag trodde :/ Va kul en stund men sen ledsnade en annan. Men barnen hade kul iaf. Ett ställe man kan åka till om man är sj me barnen. Annars vill jag att man är två på barnen. Men här hade man bra koll o uppsikt. Efter 2.5 timme där så va vi nöjda....

I väntan på killarna ;)

Vi gick till Kvantum där barnen åt lunch, korv me bröd. Jag gick in o började handla. Men fy bubblarns vilken dålig affär :( Dyrt, ingen logik på hur man skulle gå o dålig frukt o grönt... Så endast det viktigaste inhandlades...
När vi kom hem va barnen ute o lekte. Jag tvättade, tog hand om disk, röjde o dammsög. Vart ju inget i fre då det ju aldrig va nå dåligt väder då :P Men nu va jag bara tvungen!
Barnen kom in o byggde me smålego me pappan o jag la mig på soffan. Jag fick sån huvudvärk när vi va o badade, o kände mig risig. O när jag la mig på soffan kände jag mig ännu sämre :( Slocknade tom! Vaknade av att mamma o Anna kom förbi. Pratade lite o mannen fixade middag. Han grillade torsk o kyckling. O till det kokt o stekt potatis. O grillade tomater. Vart jätte gott!!! 
Jag tog hand om efter middagen o hoppade in i duschen medan mannen la barnen. Nu ligger jag åter igen i soffan :( Jag känner av astman o det känns som om jag håller på o bli förkyld. Huvudet värken, halsen känns sisådär, det värker o ansiktet o hela kroppen... Antingen håller jag på o bli sjuk el så är jag helt slut efter denna helg... Bläää, vill inte må så här kasst!!!
I morrn ska jobbet på vårutflykt. Jag vart erbjuden o följa me (tis är jag ju sjukskriven) men jag tackade nej. De får säkert jätte kul, ska till Naturhistoriska. Men just nu är jag väldigt glad att jag inte jobbar i morrn. Har träning kl 10 o sen va tanken o fortsätta me städningen, damma o så. Men allt beror lite på hur jag mår...
Tänk om alla helger kunde få va tre dagar, tänk så skönt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar