söndag 1 maj 2016

O så va även denna helg slut :(

Alltså helgerna går verkligen för fort!! :(( Jag älskar helgerna, när vi alla får vara tillsammans!!
Idag, phju vilken dag det vart! Ville ha en lugn dag hemma, men samtidigt såg det ut som fan här hemma!! Jag har gjort stora framsteg me min pedanthet. Men jag har en gräns ;) Det va verkligen grejor ÖVERALLT!! På golven, på alla bänkar, byråer, ja alla ytor man kan lägga saker på... Det första Tim sa när han vaknade i morse va att han ville hem till mormor. Gissar att det va för att Ida va där i fre o så visste han att vi skulle va hemma ;) Så han ringde mormor o frågade om han fick komma dit. O det fick han :) Så han, Patrik o Ida cyklade dit medan jag åt frukost (tog mig en liten sovmorgon :P ) o jag åt ute på altanen för första gången i år...

Gjorde en smoothie oxå! Så gott så!! Det va riktigt varmt o skönt ute!

När Patrik o Ida kom hem stannade Ida ute o lekte ett tag innan hon kom in o pärlade lite :) Jag städade, o har städar HELA dagen verkligen! Tvättat en massa. Röjt på alla ytor, dammsugit, dammat, packat ner alla vinterkläder, mössor, vantar o vinterkängor i en kasse. Sorterat ut för smått i en kasse. O även tagit tag i stöket i vårat sovrum. Har ett skrivbord där som vart överbelamrat med saker länge. O då menar jag VERKLIGEN överbelamrat. Även golvet under har varit FULLT me saker, o i hörnet mellan skrivbordet o väggen. Det är INTE kul, o inte spec avkopplande o ha så i sovrummet. Jag höll på där LÄNGE!! Men det vart sååå fint :D



Den nya hurtsen vart perfekt!! 

Sen har em o kvällen rullat på. Ida har lekt med kompisar o Tim kom hem o lekte sedan me kompisar han me :) En massa saker har tagits till soprummet o kastats, lövly!! Vart hemmagjorda hamburgare till middag. Barnen har duschat o badat. Jag har klippt mannen. O kl åtta fick jag äntligen sätta mig i soffan, totalt slut!! O tittat på några avsnitt av O.C :) 
I morrn väntar jobb. 9-14. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar