lördag 14 maj 2016

Lördag 14/5

Så va även denna dag snart till ända.... Jag somnade vid kl 2 o preciiiis när jag gör det kommer Tim in o jag vaknar. Sedan ligger vi vakna i 1.5 timme!! Suck... Han somnade ju redan strax innan halv sju igår kväll. Så han va ju pigg när han vaknade i natt. Men somnade sedan om o så vaknade både han o Ida vid halv sju... Jag tog sovmorgon till halv tio. Igår hade jag såååå ont i kroppen. Så jag tog en av mina starkare tabletter (andra gången sedan i januari o det är ju bara bra!) Men mådde så illa av den i morse när jag vaknade. O värre vart det :( Efter frukosten i efter att vi fixat oss o lite här hemma åkte vi iväg. Köpte ett par klänningar till mig. O hör o häpna, en LÅNGKLÄNNING :O Har alltid velat haft det men de är ju aaaalldeles för långa för mig... Men köpte den iaf då mannen sa att han kunde sy upp den åt mig <3 Den satt ändå så pass bra så. En svart. Köpte oxå en kortare klänning, vit me blommor, Jätte fin :) Sen vart det typ en guidning runt hela stan (helt ofrivilligt men det va så många vägar avstängda...) Jag kände att jag vart alltmer illa mående pga av tablettern OCH åksjuk (jag har väldigt lätt för att bli det) Vi åkte oxå till Jysk o köpte ett sånt där vitt "partytält". Tanken är att ha det utanför ingången till vårat tält, så att om det regnar hålls det torrt där o om solen skiner får vi lite skugga :) Vi köpte till två sidor till det oxå som extra skydd mot regn och/el blåst. Vi kommer ta en väldans plats när vi tältar! Haha! Men allt för att man ska ha det så bra som möjligt under campningen. Nu ska det införskaffas ett till campingbord med stolar, så vi kan ha ett inne i tältet o ett utanför. O nå bord o förvaring o ha saker på i tältet. Plus en bärbar grill. Vi köpte en extremt billig o simpel förra året men det gallret höll inte längre än för just den trippen. Så nu blir det nåt mer hållbart som håller mycket längre! Sen är vi redo för våran semester! :)
Sen åkte vi hem, Jag gick direkt in på toan o kräktes!! :O Alltså jag vet inte när jag kräktes sist, Jag mår lätt såååå illa när jag åker bil, o av mina starka värktabletter. Så det i kombo med knappt nån nattsömn tog ut sin rätt... Blääää :( Efter det vart jag helt skakig o orkeslös så har mest legat i soffan... Mannen fixade god middag (gott o få i sig nåt) o sen medan barnen hade lördagsmys i soffan så sydde han upp min klänning. Det vart jätte bra! :)
I kväll tänkte jag titta på eurovision song contest. Egentligen inte spec intresserad men då det inte finns nå annat o titta på plus att det kan va liiiite kul o se de andra bidragen. Gillar inte alls våran låt, såååå trååååkig.....

I bilen i morse....

Min söta pirat <3 Tyget som Patrik klippte av från min klänning fick bli ett band runt huvudet ;)

Som ni ser är mina bilder fortfarande små?! Jag laddade ner dom som full storlek o ändå vart de såhär... Mysko!!

Förresten! Glömde ju berätta att i tors när jag hämtat barnen åkte vi direkt upp till Gränby för o handla lite sandleksaker :) De har ju massor av hinkar, sandformar o vanliga små spadar. Men det behövde kompletteras me lite annat skoj ;) Så fick bli en varsin stor (lång) spade, glass strutar me skopa, muffinsformar me skopa, såpbubblor o en grävmaskin (som Tim så gärna så ville ha!) Nu har de en hel del o leka me ;)

Nu ska jag försöka knåpa ihop ett inlägg om min sjukdom innan eurovision börjar!