lördag 14 maj 2016

Kor, får, kaninen mm!

Vilken mysig em/kväll jag o barnen fick :) Visserligen väldigt kaaaall!!! Vart tog värmen vägen liksom :/ 
Jag va ju till läkaren tidigare idag ( typ 14.5 timme sedan, jisses vad mkt kl är! :O ) o det gick bra! Ska berätta mer om det i ett annat inlägg. När jag va klar där åkte jag hem o åt lunch. Sen till förskolan för utvecklingssamtal om Tim. Det gick så bra så! :) Vi har en så go kille (vilket vi såklart visste!) men ändå kul o höra om vilken bra kompis han är. Hur mkt hans självförtroende o självkänsla stärks. Hur bra han visar sina känslor. Hur idérik o uppfinningsrik han är! O vet ni, han brukar ju vääääldigt sällan rita o sånt. O isf lite streck o lite hipp som happ <3 Men han har ritat sig sj på förskolan. De skulle göra det o han har ritat en med huvud (med ögon, näsa, mun, öron o hår) mage, armar (me händer o fingrar) ben (me fötter o tår). Alltså jag blir tårögd bär jag tänker på det. På den fina teckningen som Tim har ritat. Min fina kille, vad han kan! <3 Hämtade barnen efter samtalet o åkte hem. De åt mellis o lekte ett tag innan det va dax o åka. O titta på kosläpp! Det fanns även andra djur där o klappa. Får, kalvar, kaniner o nån fågel av nåt slag! Haha! Det stod även en traktor där som de kunde klättra in i o titta o "köra" den va riktigt populär! :) Sen va det dax för kosläppet. Det är ju bara för roligt!! Haha! Efter det vart det middag. Hamburgare för mig o korv me bröd för barnen ;) Känns ju lite sådär o först se korna komma ut o sen äta hamburgare :P Men mer närproducerat o kravmärkt kan man inte få. Vi köpte me ett packe frysta (48 st) hem så nu har vi så vi klarar hela sommaren ;) Gjorde så förra sommaren me. Helt perfekt! Barnen va rätt trötta när vi åkte hem kvart över sex o Tim somnade när vi bara va ngr min hemifrån ;)

Tim "kör" traktorn...


O sen Ida ;)


Kaniner :)


Kalvarna...


O fåren. Tim tyckte det va lite läskigt när de bräkte (visst heter det så?!) haha!


Isolde o Cassi va oxå där :)


O korna som glada kom utspringande!


Tim ville ha nåt o gosa me på vägen hem. Så han fick låna min keps. Han la den så här o somnade. Sötis! <3

Älskar o göra sånt här me barnen. Det är så uppskattat! Det behöver inte va dyrt el flashigt. De älskar o va ute, o de älskar djur! De som äger den här gården använder korna som mjölk kor oxå. Så jag har sagt till barnen att vi ska fråga om de kan få komma dit o se när de mjölkas nån gång (det är liksom en robot som gör det) o det ser de fram emot! :)

Ne, nu är kl 01.33, så är nog dax o sova ;) Denna helg har vi inga planer direkt. Så skönt så o bara ta dagen som den kommer :) 

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar