lördag 7 maj 2016

Ännu en fin dag :)

Barnen vaknade strax innan halv åtta. Ida kom in till mig i natt o sov då hon drömde en mardröm, stackarn! Men jag tyckte bara det va mysigt, sov bättre me nån bredvid mig :) Kom inte till ro o somna förren runt kl ett i natt heller så :/ Vid nio väckte barnen mig me pussar o kramar <3 Vi käkade frukost o fixade oss iordning, smorde in barnen o så gick de ut medan jag fixade matsäck. Vid halv elva cyklade vi till lekparken med borgen. Jag lekte där ofta när jag va liten o va hemma hos min farmor o farfar :) 
Vart där i nästan 3.5 timme! Det kom o gick många barn under tiden....







Sol från en klarblå himmel <3


Käkade kyckling sallad som vart kvar från igår till lunch :)




Så fint, älskar verkligen maj månad :)





På hemvägen visade en kompis till Ida oss vart hon bodde. O vi vinkade o pratade lite me min farmor o farfar innan vi cyklade hemåt :) O som barnen det ut när de springer barfota ute alltså! Haha! De åkte i badet direkt när vi kom hem. Tim gjorde illa stortån igår ute så det liksom vart en flärp framtill. Idag slog han upp det igen när vi va ute o det verkligen FORSADE blod :O Vart sj chockad! Men hade me mig både papper o plåster (gäller o ta me sig rätt saker ;) haha) så torkade o plåstrade om med två plåster. Men de va helt nerblodade när vi kom hem. Va bra me en dusch o bad så det vart ordentligt rent! Nu går han utan plåster. Jag tog mig oxå en dusch o upptäckte att jag fått en hel del färg idag...

:O Gillar inte linjer men det är liksom omöjligt! :P

Vi va sedan inne. Barnen lekte o jag la mig på soffan en halvtimme. Igår kväll fick jag ont i halsen o idag känns det inge bra :( Vart helt slut av o va ute så behövde verkligen få vila! Hade lovat barnen hemmagjord pizza så trots att jag helst bara ville ligga kvar va det bara till o masa sig upp. Vi hjälptes åt me pizzan :) När den va klar vart det pizza mys i soffan...

O slog på Ariel :)



Nu äter barnen lördagsgodis. Jag sitter o myser me dom :) Om en timme är det sov dax för dom. Sj blir det soffläge. O kurera halsen... Barnen är små snoriga så hoppas dom ej blir dåliga...

Mannen verkar ha det bra iaf...

:D Så glad för hans skull, att han äntligen kom iväg o fiska OCH fick sånt tippen väder!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar