tisdag 31 maj 2016

Denna dag behövdes!!

Hela förra veckan va ju barnen hemma. Ja, förutom fredagen då. På måndagen o torsdagen va Patrik hemma me dom, o då jobbade jag. Tisdagen o onsdagen va jag hemma me dom. Visserliggen jobbade jag tis kväll, p-möte. Jag är ju sjukskriven för att jag bla ska orka träna OCH hinna me lite vila. Förra veckan vart det ju inget av det. O det kändes/känns. Hela veckan gick ju verkligen i ETT!!
O igår jobbade jag ju. Idag vart det ÄNTLIGEN träning. Kändes att det va ett tag sedan, jag behöver verkligen träningen OCH återhämtningen. Med reumatism går det liksom inte o bara köra på. O det är ju också ett problem när jag ska ner i vikt. Jag ska ner ca 16-18 kg. Men för att det ska gå räcker det inte att man bara sköter kosten. Jag skulle behöva röra på mig betydligt mer men kroppen säger ifrån, ryggen klarar det inte. Idag när jag tränade så frågade jag hur man kan komma i kontakt med dietisten som dom har där. Det kunde sjukgymn boka in åt mig. Kruxet va att det va lång väntetid då hon inte är där så ofta. Men jag hade för en gång skull tur. Precis när vi skulle boka kom det in en återbudstid i morrn kl 11. Vilket passade perfekt då jag inte börjar förren kl 13 i morrn. Jag behöver hjälp o råd för hur jag ska göra då jag som sagt inte kan träna/motionera så mkt som skulle behövas. Så det ska bli intressant o höra vad hon kan hjälpa/göra. Jag gick ju hos en för drygt ett år sedan. Men det ville sig ändå inte. Tränade tre gånger i veckan, promenerade 1 timme 5-7 ggr i veckan o åt max 1400 kalorier per dag. Gick inte ner NÅT!! Visst, minskade 5 cm runt magen... Men ändå, nåt mer BORDE hänt...
Jag har hunnit me o tvättat fyra maskiner tvätt oxå. Köpte ju lite på Thuns i lör så det behövde tvättas upp. Vill alltid tvätta upp allt nytt innan det används. Ätit lunch har jag oxå gjort ;) O förberett middagen. Blir pasta sallad så har kokat pastan o skurit upp grönsaker. Bara kasslern kvar ;)
Sitter nu här framför datorn o pustar ut lite. Ska cykla o hämta barnen vid halv tre. Har en känsla av att de vill va ute o leka när vi kommer hem, som de brukar ;)
Inga planer på kvällen. Köpte jordgubbar idag så tänkte vi skulle äta det till efterrätt :)

I morrn efter jag cyklat o lämnat barnen ska jag till sjukgymn kl 9.15 o sen dietisten kl 11 dårå. Hem o äta lunch o sen till jobbet. Börjar ju kl 13. Vi ska ha vårfest där o den börjar kl 16, brukar va slut runt 19 sen ska allt diskas o plockas undan (vi har en pasta buffè) Så det blir en lång dag o kväll ändå. Men då jag jobbar i morrn är jag ist ledig på tors!

Ne, lite mellis kanske. Ska ta o göra mig en smootie me banan o jordgubbar :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar