måndag 16 maj 2016

Är huvet dumt får kroppen lida....

Jag har ju mått ganska mycket bättre den senaste tiden. Visst, värken finns där, kommer o går. Men inte alls lika mycket längre... Så igår körde jag på på tok för mycket. Suck på mig sj!! Så ont som jag fick igår o har haft idag va det läääänge sedan jag hade... Vi hade en lugn o mysig fm. Barnen gick upp o lekte så himla bra så vi vaknade inte förren kl 9.45 :O De gav oss en rejäl sovmorgon! Haha! Så det vart en familje frukost! Sen lekte barnen på. Mannen gick ut o klippte gräset så då passade barnen på o oxå gå ut. Jag röjde här hemma. Dammsög o dammade. Fick ett ryck o gick till gymmet. Skulle ha nöjt mig me o bara gå på bandet men dum som jag va körde jag vikter o åkade på några. DÄR gjorde jag felet. Är ju så svårt när man tycker att det känns relativt bra. Jag kände dock av ett par revben som låst sig men tänkte att jag skiter i det.
När jag kom hem igen så satte jag igång o rensade barnens pyssel hylla i köket. Det skulle ha gjorts för måååånga månader sen. Men nu så. Det tog TVÅ timmar....
Skulle ladda in två bilder. Men det va bara denna som ville funka... Men varenda hylla va full me pyssel. Det svämmade fullkomligt över. Saker låg på golvet o tog man en sak ramlade nästan allt ner. Nu ser det alltså ut så här....

Allt har en egen hylla. Pärlor, pysselsaker, papper o pennor, "deg" tillbehör (saker till play-doh), spel, pussel mm. 

Så himla skönt!! Ida tyckte det va kul o använda sakerna igen när man hittade allt ;) Barnen va me på slutet när jag fixade ordning på hyllan. Deras uppgift va o städa i deras rum, vilket tog en sisådär 1.5 timme ;) Men det är så mkt roligare o leka när man får börja i ett välstädat rum o hitta sakerna. Patrik åkte o handlade lite o kom hem me lite grillat mm till middag. Ingen av oss hade ork o stå o laga nåt så det va skönt. Sen va det dusch dax för barnen o jag kraschade i sängen vid halv sju. Skulle bara vila lite då jag hade så sjukt ont. Mannen o barnen spelade barn yatzy. Jag vaknade sedan kvart i tolv, KVART I TOLV!!! :O Jag verkligen total däckade!! Värk tar verkligen på en... Va bar till o masa sig upp o ta mediciner o borsta tänder o sen lägga sig igen. Ida kom in vid 5 o va vaken. Men hon somnade sedan om. För att vakna strax efter 6 igen... Jag sov nästan 12 timmar i natt men va ändå helt slut när jag vaknade :( Vi kom iväg o dagen gick hyfsat på jobbet. Ville helst bara lägga mig men tog mig igenom dagen... När jag o barnen kom hem la jag mig ca 5 min på soffan men barnen lekte på för fullt. Jätte snällt men högljutt o livat ;) Så tog tag i lite tvätt. Jonna kom o ville leka så barnen gick upp en stund, jag fixade middag. Pannkakor. O så åt vi när mannen kom hem. Sen fick barnen röja o städa undan allt de tagit fram. Ser man till att de håller efter blir de själva rätt duktiga på o städa ;) Tror de oxå tycker det är lite roligare när sakerna är på sina platser :) 
Ida ville bygga pussel som nedvarvning så jag satt me henne i köket <3 Tim ville titta en liten snutt på tv så han o Patrik gjorde det <3 Idag har Ida inte tittat nåt på tv, o Tim ca 20 min! De har inte velat o då har de inte behövt ;) Inte mig emot. Tv hinner de se på ändå :P
Nu sitter jag här framför datorn o skriver... Funderar på vad jag ska laga/baka till i morrn till barnens sommarfest. Alla tar med sig nåt så dukas allt upp till en buffè. Först sjunger barnen o sen äter man tillsammans. Brukar va väldans trevligt! :) Min mamma o pappa kanske oxå kommer :) Lutar iaf åt att jag bakar en vitchokladkaka, är så gott!! :P Men det får bli i morrn. Jag fick avboka träningen i morrn kl 10 då min sjukgymn lyckades klämma in mig kl 9.45 o när hon fixat revbenen får jag inte träna den dagen... Jag MÅSTEfå det fixat för detta gör helvetiskt ont!! :(( Kan inte vänta två dagar till (hade inte tid förren sent på ons em egentligen) Så glad att jag fick komma i morrn. Hon är bäst!! Så sjukgymn, baka o hinna vila en stund i morrn innan vi ska till sommarfesten som börjar kl 14.30. Patrik har sett till så han kan sluta tidigt o komma han me. Det bästa me hans jobb. Han får va me på sånt här som betyder så mkt för barnen <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar