fredag 7 februari 2014

Tjohej!!

Oj, denna dag rusade iväg!! När Tim hade sovit, han sov nästan 1.5 timme, så åt vi lite mellis o sen klädde vi på oss (barnen de nya galonkläderna (som satt jätte bra, de kommer kunna ha dom hela det här året o även nästa vår, då Tim även kan ha Idas sen ;) ) o så gick vi ut. Va ute nästan 1.5 timme. Gick in strax innan kl fyra när pappan kom hem. De väntade på honom för o kunna visa sina nya kläder <3

Bild bomb...
Ta kort mamma, me nya kläderna! (Då kunde man ju inte låta bli <3 )


På vissa ställen kunde man gräva i gruset...


Skoj!


Ida påbörjar sin tårta!


Man kunde även gräva i snön...


Haha, Idas mössa alltså.. Blir tokig!


O lite sand i sandlådan kunde man få upp. Geggamojja sa Ida ;)


Finns många lekplatser o traska runt till :)


Gunga högt mamma!!


Ja me!!!!


Klättra i stoooora lekställningen...


O åka rutschkanan :))


Tim lägger i sand o sen hissar de upp det till Ida :)


Ta kort på mig mamma när jag åker <3

När vi kom in drog jag direkt till mamma o pappa o hämtade varsinna skidglasögon till mig o Patrik. O sedan vidare till ica o hämtade ut paketet från Lekmer :)) När ja kom hem hade Patrik påbörjat middagen o jag gjorde klart den. Tacogratäng! Mums!! Sen röjde vi iordning här hemma, o så de vanliga kvälls rutinerna så som tandborstning, på med pyjamas o läsa saga. Ida gumman somnade på ngr minuter :O Hon va visst mkt tröttare än det märktes på henne! Tim somnade väl efter 20-30 min. 

Då va det bara till o börja fixa inför morgondagen. Fram me skidor o pjäxor för o ställa in bindningarna. Packa ner termobyxor mm. Fixa lite matsäck. Packa till barnen. Blir så mkt fast det bara är en natt!
Men nu när det mesta är klart tänker ja ta det lite lugnt innan det blir dax o sova!

O ni fortsätter väl o hjälper mig o hålla tummarna för att vi INTE blir sjuka nu!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar