lördag 23 mars 2013

Våran lördag

Började med sovmorgon till kl 9. Båda barnen vaknade kl 6 :S men mannen gick upp med dom kl 7....
Upp o käka frulle o möttes av två trötta barn, som bara gnällde o gnällde... Kl 10 la ja Tim som tvärslocknade o tio över la ja Ida som gjorde detsamma. Till strax innan halv tolv sov de båda...
Typiskt att nu när man fått in rutin på att de båda somnar o sover samtidigt efter lunch, ska de bli krassliga o sover lite närsom :/
När de vaknade va det dax för lunch för dom. O sen åkte Ida o pappan iväg o jag o Tim tog oss en 50 min promenad ute i det underbara vädret! Idag värmde solen! :D Vart tvingen att sätta på paraplyt på vagnen så tim slapp ha solen i ögonen! In en sväng på Willys o köpte färsk kyckling filé till mig o barnens middag. Kom hem o då hade Ida o pappan kommit hem, med en cykel kärra!! En sån som man oxå kan koppla loss o dra som en vagn OCH ha som joggning vagn om man vill ;) Mannen drog iväg nästan på engång. Skulle möta en polare nere på stan för nån öl. O det unnar ja honom verkligen! Han gör ju nästan aldrig nåt. Ett par ggr per år liksom :P men han skulle va hemma innan barnen la sig ;) Så jag o barnen tänkte som sagt käka kyckling, ris, sallad o så köpte ja äpple-curry sås. Aldrig smakat den så det ska bli spännande :)

Vi har hunnit me o dammat oxå, el jag har gjort det! O hängt en tvätt. Nu TROR ja Tim har somnat. Ida är trött men vill INTE sova, så hon ligger här bredvid mig på soffan o myser till favvon Nicke Nyfiken! Jag ska göra plankan, rak o sidan. Sen har ja gjort träningen för idag!! O vet ni??!! Vågen visade ÄNTLIGEN under 66kg!! Närmare bestämt 65.9 ;) haha! Men har minskat 3cm runt magen o det känns riktigt bra!! Nu är ja mer motiverad än någonsin!! Så ist för toast till lunch/mellis som ja va såååå sugen på, vart det low carb bröd me Philadelphiaost ;) O så fick det bli en Red Bull till det ;)

Nu ska ja passa på o göra övningarna!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar