fredag 15 mars 2013

Så här ligger det till...

Det jag skrev om förut. Inte så spännande o kul för er andra. Men för oss! ;)
Barnen har fått förskoleplats! :) Här där vi vill ha dom. Förskolan är moduler på andra sidan vägen, precis vid grön området. Det öppnar veckan innan vi ska skola in. Ska skola in 6e maj. En del av mig tycker att det känns bra med nytt. Men en del av mig bävar... Det kommer va ny personal, me kanske olika arbetssätt o som inte jobbat ihop förut (vad jag tror) o det tar ju ett tag att jobba in sig. Kan ju hända att de anställt en arbetsgrupp, vilket ja hoppas, men man vet ju aldrig. Så det kan antingen bli jätte bra el skit :/ O inte nog med det, de kommer ju alltså inte va me mamma el pappa deras. Inte heller me mormor, morfar el farmor. Man ska sätta sin tillit till några helt andra. Få barnen att känna tillit till dom. Mitt liv, mina älsklingar ska ut i den stora världen!. De kommer gå 3 dagar i veckan den första tiden. I höst kanske fyra... Fördelen är att mina föräldrar o även Patriks mamma kommer kunna hämta dom tidigare vissa dagar. O än så länge sover de ju båda typ 2 timmar... Åh!!! Vad jag har fasat för denna dag!!! Önskar de kunde börja nästa vår, när Ida är 3 o Tim 2... Men men. Bara att vänja sig o göra det bästa av situationen. O skulle det inte funka gör det inte det. Då tar ja dom garanterat där ifrån!
Så, det va det d! Det positiva va alltså att vi fick in dom där vi ville ha dom... Det jobbiga, ja det har ja ju nu berättat...
Mitt mamma hjärta värker!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar