onsdag 6 mars 2013

Snyft!!

Då har man sett sista filmen: Breaking Dawn part 2 för 3e ggr. Det gick bättre den här gången, ja skaka inte o grät inte lika mycket :P Men nu när den är slut känns det så sorgligt....

Men nu är snart även denna dag slut. När Patrik kom från jobbet förberedde jag maten. Älskar när man kan förbereda middagen. Gick som sagt iväg o tränade. Gick väldans bra! Känner mig riktigt motiverad o taggad!! När ja kom tillbaka stod potatisen på spisen o puttrade o fisken (torsk) stod i ugnen. Hoppade in i duschen o sen käkade vi. Tycker alltid bäst om att träna innan middagen. O tänk, Ida åt mer än hon någonsin gjort de senaste veckorna. Kändes så himla skönt! O äevn Tim åt en bra portion. De verkar gilla denna maträtt. Det är alltid kul!! Ska oxå förklara att anledningen till att de ätit så dåligt är ju för att de varit dåliga. Annars är de väldigt duktiga på o äta!
Låter kanske oxå konstigt att jag behövde laga maten innan ja gick o träna. Men det va helt o hållet mitt val. Patrik sa att han kunde göra det. Men ja tyckte det kunde va både bättre o roligare om han va me barnen ist. O som sagt, går det o förbereda så varför inte ;)

Strax efter kl 18 upptäckte jag att mollipecten nästan va slut. Så Patrik gick till Apoteket för o hämta ut en ny flaska. Jag fixade barnen för natten. En vääääldigt trätt Tim va jätte ledsen o la sig på golvet o grät. Världens bästa syster va ju förstås dit snabbt för o försöka trösta, gullfian <3
Vid halv sju bestämde jag mig för o lägga dom. Ingen nytta o dra ut på det bara för att, när de (el Tim i detta fall) är så trötta. Fick ändå mata Tim själv med flaskan i handen (vilket aldrig händer nu för tiden) men kände att han behövde få i sig! Så innan kl va 19 sov båda sötnosarna :)

Förklaring för alla mina besök från igår kommer här:

Bvc - För att väga o mäta Ida (som vuxit hela 4 cm på ett halvår!) väga Tim. O så bara få träffa o prata med barnmorskan som vi nu kommer att ha är i Nyby (ligger på Heidenstamstorg) Allt gick jätte bra o jag (ja, ja tar t mig såklart!) fick så mycket beröm för att barnen va så fina! :D

Mvc - För p-piller. Sen att jag ringde o tjafsa med dom idag för missförstånd *gah!!* blir så irriterad!! Men men. Nån som går till ett Mvc som ni är toppen nöjda med??

Vårdcentralen - För o kolla upp barnen då de varit sjuka så länge. Proverna visade inget men de va båda röda o svullna i halsen... Fick mollipect mot deras hosta. O skulle höra av mig efter helgen om de förtfarande va dåliga. Barnen skötte sig o va jätte snälla!

Men som ja skrev igår vart jag helt slut av detta! In o ut me barnen i bilen 10 ggr!! Phu! haha!

Tillbaka till idag då. Ni som vet att jag brukar jobba onsdagar har ju märk att jag varit hemma, idag IGEN. Men då barnen varit så krassliga är det inte mer än rättvist att de får ha mamma o pappa hemma. Men i morrn vabbar mannen ;) Kände att jag behövde få miljö ombyte, o det skadar inte om de får va hemma me pappan en dag oxå ;) Så i morrn, för första gången på över 2 år, är det min kl som kommer ringa o jag ska upp o iväg till jobbet :P Men det blir bra det! :)

Nej, hade lite mer o skriva men ser att detta inlägg vart myyyycket längre än ja tänkt! haha! Så jag avslutar här! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar