onsdag 13 mars 2013

Den lååånga dagen är över!

O det känns faktiskt skönt! :) Dagen gick riktigt bra! O vilken toppen morgon! Allt tajmade o ingen stress! Hoppas på en lika bra morgon i morgon ;)

Ja, kom ju på när jag kom till bilen att jag glömt mackan jag förberett i kylen.. Inte så bra kanske... Men men. Tog mig en macka när jag kom upp på Gränby, mindre nyttig men nödvändig ;) AJA BAJA på mig!!!
Mötte ju pappa o tränade ca 1 timme o 15 min. Med uppvärmning, övningar o stretch inräknat. Ju mer man lär sig övningarna o i vilken ordning kommer det gå lite snabbare. Skulle tippa på runt en timme, lagom det ;) O jäklar va jobbigt det va alltså!! Hade ju fortfarande grym träningsvärk från i måndags. Men jag kämpade på o gjorde alla! Sååå jobbigt, men oxå sååå skönt!! Nu tränar jag verkligen!! O pappa o ja va själva, vilket oxå va skönt så jag slapp skämmas :P
När jag kom hem vart det en dusch, o sen förberedde jag till morgondagen :) Då det inte vart nån middag för min del fick det ju bli ett lite rejälare kvällis ist. O så har ja ju tränat :)
Tänkte visa hur tränings schemat ser ut. Skriver inte ut nå övningar, men hur många övningar jag gör. Detta ska jag alltså köra nu i ca 3 månader!

Måndag: övning 7-15

Tisdag: övning 14-15, en promenad

Onsdag: övning 7-15

Torsdag: övning 14-15, en promenad

Fredag: övning 7-15

Lördag: övning 14-15, en promenad

Söndag: Vila

Det här schemat passar perfekt! Mån, ons o fre kan jag göra pappa sällis i gymmet (då han tränar då). O över lag känns det som att detta kommer funka :) Kände när jag kom hem o parkerade bilen att det skulle va väldigt skönt att bara ta mig en dusch o krypa ner i soffan. Hade ju jobbat heeela dagen. Men NEJ!! Tack vare schemat bestämde jag mig för att sluta hitta ursäkter, sluta tänka att jag är trött. Ska ist tänka att jag ORKAR o det ger RESULTAT!! O faktiskt, när ja tränade o efter va jag vädligt pigg :D Men nu, efter att ha suttit i soffan en stund känner jag mig helt slut både i kroppen o huvudet. Precis så det ska vara!! :)

Dagens mat intag:

Frukost: En tallrik fil med flingor o solroskärnor. En knäckemacka me smör o kaffe.

Mellis: 1.5 banan. Kaffe

Lunch: gourmè gryta o potatismos, gurka, två knäcke mackor med smör o vatten.

Mellis: Två smörgåsar (mörkt frö bröd) med smör, vatten o kaffe.

"middag": liten ciabatta med skagenröra, o vitamindryck.

Kvällis: En tallrik me yoghurt, bär (hallon, blåbär, goijibär, havtorn o björnbär) solroskärnor, pumpakärnor o lite flingor. Två råriskakor med smör o te.

Som ni märker är jag inte jätte strikt. Men nu känns det som om träningen är i fokus i första hand. Men jobbar mig mer o mer in i kosten oxå ;)

Nu har ja svamlat färdigt. Ska kika runt på nätet lite o sen blir det sängen! :)
Hoppas Du haft en bra dag!! Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar