torsdag 21 mars 2013

Torsdagen lider mot sitt slut...

Inte så lång arbetsdag men ändå en lång dag... Ida vaknade strax innan kl 6 *snark* haha! Men vi mös tills kl ringde 6.45. Började jobba 8.45 o slutade 14.15. Stannade vid Vallby i Rasbo o tankade. Hem o möttes av en snorig Tim, o rinniga ögon (som han alltid får när han är förkyld) såg direkt att han hade feber. Tog temp o visst, 38.4... Ida verka ändå pigg, inte nå förkyld el så men kollade henne o hon hade 37.7, så det kanske är på g där på henne me. Men så är det. Jag jobbar två dagar o sen är vi sjuka, o så fortsätter det, vecka efter vecka....

Då Tim ändå bara sovit en timme på dagen vart han ju lite trött innan middagen, men ville inte somna i sin säng. Så ja bäddade ner honom gosit i vagnen o tog mig en rask promenad runt Nyby på 35 min medans Ida o Patrik lagade middag - plättar :) Tim somnade o sov sista kvarten, tillräckligt för o orka till sängdax. Barnen o mannen åt plättar o jag broccoli gratäng (tack mamma för den!) Försöker ju hålla mig till lite nyttigare ;)
Hann oxå köra dagens tränings övningar. Så efter två dagars uppehåll ska jag nu försöka igen ;) Är fortfarande små förkyld o känner mig inte alls 100. Men ska ändå försöka!
Vart ännu mer motiverad o peppad efter att jag ställde mig på vågen i morse. När ja började me tränings programet för en vecka sedan vägde jag 66.4, nu 66.1!! Inte mycket, men NÅT. På en vecka! Ska även mäta. För jag känner att det har hänt nåt runt magen :) O tänk så nära att komma under 66 :P Bara o fortsätta kämpa!!!! Måste nog bli ännu bättre o nogrannare med kosten. Vet att det går o skärpa till på vissa punkter!! ;)
Morgondagen blir vi hemma såklart. Skulle åkt o hälsat på Julia o hennes söta busfrön för första gången i morrn... Får bli en annan dag! Ist blir det den vanliga fredags städningen, damma o damsuga. Badrummet städade jag i kväll ;) Skönt o ha det gjort iaf! Ska skura golven i morrn oxå, antingen på dagen när barnen sover, el på kvällen när de somnat.

Usch, fick precis gå in till Tim o ge honom host medicin, han har hostat hur länge som helt nu. Fick ge honom näs spray oxå...

Nej, nu ska jag sluta svamla, vart mycket även denna gång ;)

Ska fortsätta titta på Sofias änglar nu, o snyfta lite :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar