onsdag 18 december 2013

Nu är det dan före dan...

Den STORA dagen är i morrn. DEN dagen då barnen ska sluta me napp!! Börjar fundera på vad jag gett mig in på... I somras kändes det som en himla bra idé. Nu har jag bara ångest o en klump i magen... Men det spelar ingen roll om det är nu el om ett år, el om 3 år. Jag kommer känna samma sak ändå. Det är VI som skapar beroendet me napp när vi ger dom den som bebisar. Det är VÅRAT fel att de vill ha napp. Visst, vi har varit väldigt noga redan innan barnen vart ett år, att napp används endast när de sover. O det har funkat bra. Så de använder ju inte napp ofta egentligen. O Ida har ju inte haft sin alls dagtid eftersom hon slutade sova på dagarna för snart två veckor sedan... Så hon har ju börjat avvänjningen om man säger så :P Trodde från början att hon skulle bli svårare än honom... Men nu känner ja tvärtom :/ Aja, det blir som det blir. Vi är iaf inställda på måååånga sömnlösa nätter... Men vi har ju planerat in detta nu för att vi är lediga o får i värsta fall sova i skift på dagen sen. Så får vi se hur många dagar el veckor detta tar :/ Håller er uppdaterade ;)
Har slagit in julklapparna de ska få av tomten när de ger honom sitt paket med napparna. Vi kommer nog göra som så att när jag kommer hem från jobbet slår vi in alla deras nappar i ett paket, o lägger det på bordet på altanen o tänder ett värmeljus bredvid (så tomten hittar paketet, haha) o när de letat där ett tag går ja (el Patrik) ut o fixar nåt i bilen (på låtsas) o tar paketet o kastar ALLA napparna!!!! (Inte en enda ska finnas hemma för då kan man inte ångra sig) o lägger ist dit deras paket. O när ja kommer in säger jag att tomten varit här o så går vi ut o kollar på bordet... O tadaaaa.... Där är det två paket i var till dom :)

En verktygslåda me verktyg (i plast) o massa plast dinosaurier till Tim. O ett paket me blöjor till dockorna o dockkläder till Ida :) 

Håll nu tummarna att detta går vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar