söndag 15 december 2013

Den 3e advent...

Gick ju inte så bra det där me o baa va hemma o mysa. Barnen bokstavligt talat klöste varandra. Bara bråkade!! Men de är ju trots allt 24-7 me varandra. Sover i samma sovrum, går på samma avdelning på fsk, är jämnt me varandra här hemma. Vi märker mer o mer att vi måste dela på dom oftare. De är inte EN, utan TVÅ individer! Jag o Ida drog iaf till Gränby. Hon käkade en korv o sen tog vi en varsin glass :) Handlade lite saker. Bla julklapparna Tim ska få på tors av tomten när de lämnar sina nappar :) Hua, ångesten kryper mig allt närmare inför tors..
Vi kom hem lagom till Tim skulle sova middag. På så sätt fick Ida lite egentid o lugn o ro här hemma. När Tim vaknade klädde vi granen...

Gick hyfsat bra för Tim ;)


Ida gick det dock bättre för. Hon hängde nog upp över hälften... ;)


Fin vart den.. :)

Sen drog Patrik ner på stan för o byta in ett busskort o jag o barnen gav oss ut i regnet till Willys o handla ljus (två trasiga på granen) o julfrimärken. På vägen hem mötte Patrik upp oss o vi stanna ute o lekte en stund...

Barnen bokstavligt talat BADADE i sandlådan (Ida la sig ner i vattnet..) 

Jisses va me vatten alltså! Men bra o vattentåliga vinterskor har de iaf! När de tom kan stå me vatten upp till anklarna utan att de läcker in! Det är bra det! 

Sen rullade kvällen på i rasande fart! 
Nu väntas en intensiv 4 dagars vecka (vi är alla lediga på fre!) tänkte jag skulle lägga mig i tid. Men kl har än en gång sprungit iväg! I morrn är det som vanligt jobb 8.30-16 innan jag far hem o äter middag me alla mina hjärtan <3 När barnen lagt sig kilar jag över till syster för lite bak till en viss person ;)

Godnatt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar