torsdag 7 november 2013

Vaken o orolig natt...

Kvart över elva vaknade Ida av att hon hosta så det gurgla. Jag vaknade till o Patrik kom in me henne. Hon hade svårt o andas, lät jätte tungt. Plus att det gurglade o så... Tyckte de va obehagligt! Hon fick ligga bredvid oss. Då kom oxå Tim inspringandes så låg vi alla fyra hela natten i våran säng. Behöver jag säga att kroppen värker idag?!! Men självklart vill ja ha Ida hos mig när hon hade så svårt o andas... Hon hade det jobbigt, o även fast jag gav astmamedicin (ventolin) så hjälpte det inte...
I morse va hon betydligt piggare. Men hon har fortfarande svårt o andas... Inte lika illa som på natten el när hon ligger ner. Men man hör att det inte låter som det ska :/ Vi bestämde att Patrik skulle va hemma me dom båda. Tim är snorig o hängig... Jag är oxå hemma en stund. Vi fick lösa det så. Vill inte att Ida ska behöva sitta på cykeln till läkaren... Så Patrik är där me henne (de hade ti kl 9.15) så när de kommer hem åker jag till jobbet. Ibland blir det så här tokigt. Men för barnen gör man ALLT! O sen va det ingen som kunde komma o passa Tim när Patrik åkte me Ida ( så kan det bli ibland, fråga kan man alltid göra, kan nån så kan nån. Men ibland blir det som idag) o självklart är jag hemma en stund då. De är ju våra barn liksom ;) 
Jag tror inte de kommer göra nå spec me Ida utan skicka hem dom o säga att vi ska åka in om hon blir värre. Man har ju varit där ett ex antal ggr o lärt sig vad de säger ;) Men de ville lyssna på henne sa de, så då får de göra det!

Jag passade på o bädda o vika tvätt. Nu sitter ja me en kopp kaffe i soffan o myser me lill killen 

<3 

Vi är alla trötta efter denna natt... O tidiga morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar