onsdag 6 november 2013

Lite allt möjligt!

Denna dag
Efter natten o en morgon där man vakna av en arg o skrikande Tim kl 5.45 (vet ej varför han va så arg) o sen stackars Ida som först fick en känga av sovrumsdörren, sen tappade surfplattan på näsan o sen vart skallad av Tim, hade man lust att inte gå utanför lägenheten :P
Men iväg kom vi ju o jag postade ett VIKTIGT brev (hur ofta gör man det liksom, man mailar ju!) haha! O hann också tanka, annars hade jag aldrig kommit till jobbet! O dagen gick bra. Slumrade till ngr min på rasten o det behövdes nog!

Kom hem till en väldigt glad Ida :)) Men det va väl för att mormor deras hade hämtat dom tidigare från förskolan o de va här hemma o lekte när jag kom hem ;) Tim kom i full fart o jag fick en bamse kram o sen satt han fast på mig en stund! Hihi! Kvällen gick bra o snabbt. De somna utan några ljud el bök. De va nog också trötta efter natten som va... Jag tränade o gissa vad?.... TVÄTTADE!! Är det bara hos oss man tvättar varje el varannan dag??!! Haha!

Har käkat o tänkte nu blippa på datorn lite innan jag ska lägga mig. SENAST kl 22, yeah right?! ;)

Träning o kost
Jag börjar känna mig gladare! Träningen flyter på o likaså kosten. Jag äter allt men i lagom mängd. Mycket mindre med kolhydrater, men har inga förbud el går på nå dieter. Håller mig till rena naturliga produkter. O tränar mkt styrka. Vågen går neråt, men såååå sakta!! Där i mot har kroppen dragit ihop sig så måtten minskar. Magen är mycket mindre svullen o det känns såååå skönt!! Har fått frågan av flera om jag gått ner i vikt. Känns kul!! Men än är det långt kvar!

Har för mig att jag skulle skrivit så mycket mer. Men har glömt vad! Haha!
Jo, jag har ju haft ont i en tand ett tag nu. Idag tog jag mod till mig o kollade i munnen. Jo visst, tanden längst bak där nere har börjat vrida sig o luta inåt, tandköttet under o bakom ömmar o är svullet.... Visdomstand på g?? Har likadant uppe på samma sida. Men det ömmar så pytte lite (o där har tandläkaen tittat) o så länge jag inte lider tänker ja låta det vara. Men nu, där nere, hua! Det gör oooont :( Får ta o ringa på fre... BLÄÄÄÄ!!

På fre ska jag även ringa barnspec om de ej hört av sig. Då har det nämligen gått lite över tre veckor sen vi va där i o vi skulle få svar efter tre veckor...

I morrn är det jobb 8.45-16.30 sen hem (el nej, måste nog handla... dryyygt!! haha) men mannen är hemma, vilket kommer göra barnen överlyckliga!! Ida saknar att inte ha pappa hemma varje em o kväll... Gullfian! Igår när han hade åkt (efter att hon försökt övertala honom att få följa me genom att säga: -Älskar dig pappa! flera ggr så tog hon upp sin leksakstelefon o sa att hon skulle ringa pappa. Vad ska du säga till pappa frågade jag. Att jag älskar honom sa  hon då... Söt!! <3

Nej nu blir det lite bloggläsning innan sängen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar