söndag 24 november 2013

Oj vad mkt som hunnits me denna helg!

Vilken skillnad det är när man har friska barn alltså! När barnen vaknade efter vilan fick de dekorera pepparkakshuset. De tyckte det va kul o va himlans duktiga! Tålmodiga! Lite hjälp av pappan fick de såklart men godiset satte de dit själva :)

Mina hjärtan <3


Konsentration!


Pillrigt! Men Ida gjorde det galant!


Ena sidan...


O den andra... Som vart finast tycker ja ;)

Jag drog även iväg o skickade iväg ett stooort paket... Medans va Patrik o barnen ute o lekte. De behövde verkligen det! När jag kom hem rotade jag fram julkartongerna (3 flyttkartonger) fick ju såklart ta ut halva förrådet då de stod längst in längst ned... Satte upp några julgardiner, lagade middag, vi duschade o badade barnen o fixade till morgondagen. Plockade fram kläder o så. Sen va det säng dax för dom. Jag satte upp resten av gardinerna, la fram juldukarna, vek tvätt, hängde tvätt, packade barnens väskor till förskolan i morrn, min kasse, o sen vart det som sagt film mys....

Tänk va mysigt det kommer bli med en adventsstake här sen...


O även här i köket... :)

Under de närmaste dagarna kommer allt o åka fram. Även tomtar o sånt. Dels är det mysigt o ha fram till jul o bara ett litet tag efter, o dels orkar ja inte bära ut kartongerna för att sedan bära in dom o sen ut me dom igen... Nee, nån måtta får det va ;) Hade även tänkt hinna me lussebulls bak innan vi drar... Vet inte hur ja tänkt hinna me allt! Haha! Skönt att man slutar tidigt på tis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar