onsdag 20 november 2013

I did it!

Jag övervann godis suget o latheten. Hade ingen som helst lust o träna idag. Va vääääldigt lockande o mysa ner sig i soffan o goffa i sig våfflor (som va kvar efter barnens middag) me sylt o grädde. Ist tränade jag. Jag kan ju inte fuska o skita i träningen hursomhelst, då blir det inge resultat! Så jag körde på! Cyklade sedan till affären o handlade yoghurt till mannen som inte känner sig så pigg, o soppa till mig! Direkt när jag kom hem tog jag mig en varm dusch o sen värmde på soppan o SEN mös jag ner mig i soffan :) Tittade på teen mom. medan jag åt o sen surfade jag runt på datorn lite.

Barnen va pigga (el, ja, övertrötta) när jag kom hem. De hade haft en jätte bra dag på förskolan o de hade varit så pigga så! Skönt! Men Ida hade inte sovit så hon va såå trött på kvällen... Jag kom ju hem runt tjugo i sex o Patrik hade då kommit hem (va bara me på ena mötet då han ju inte mådde så bra) mamma o pappa gick hem. O medan mannen låg på soffan fixade jag barnen för kvällen, de fick sätta sig o mysa i soffan till Pippi medan ja plockade o fixade lite i deras rum (va knappt nå) sen mös jag me dom i soffan medan de drack välling o kollade klart på ett kapitel av Pippi. Kan säga att de somnade rätt snabbt sen ;) Ja, o resten vet ni ju! 

Håll nu tummarna att barnen sover i natt. Jag vill soooova!!! Sitter nu i sängen o det är bra mysigt o bara sitta så ibland...

Tänk, om en vecka lyser det här en stjärna el adventsljusstake o julgardinerna är uppe... Myyyys!!! 

Godnatt på er!! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar