lördag 23 november 2013

Denna lördag

När jag hade ätit frukost åkte vi upp på Gränby. Jag o Ida gick till Leklust o köpte ansiktsfärg o Ida visade vad hon önskade i julklapp :) Hon va jätte duktig o snäll o tjatade inte alls! Hon sa att hon va jätte glad o tyckte det va jätte kul o va där! Haha! Gullunge! Sa hej då till affären när vi åkte uppför rulltrappan ;) Mötte upp Patrik o Tim som hade varit på Clas Ohlsson o så fick barnen mat på Fågelsången, pannkakor me sylt o grädde :) Sen vart det in på Kvantum en sväng, åkte hem o lämnade det vi hade köpt o hämtade napparna o snuttarna innan vi for vidare! Medan Tim sov släppte de av mig vid Skopunkten så sprang jag in där medan Patrik o barnen drog o tvättade bilen. Jag hittade ett par snygga skor (bild kommer) o sen hämtade de upp mig o då for vi till Biltema o handlade lite grejor. Bla en barnkavel (el det va ett helt set) Sen åkte vi hem o jag la Ida. Hon va så trött då hon inte sovit o jag kände att det inte skulle gå o baka om hon va så. Så en halvtimme drygt sov hon :)
Patrik fixade under tiden ihop pepparkakshuset


Det ska vi dekorera i morrn :)
Sen satte vi igång o baka pepparkakor. Barnen va jätte duktiga o tyckte det va kul! Såklart hade vi julmusik till ;)
Mamma o pappa (som skulle äta middag me oss) kom o bakade lite dom me ;)


Det va kul o trycka fast formerna

Tim tyckte degen skulle va tjock :P

Pappa o Tim kavlar tillsammans


Här hjälper mormor Tim..

O Ida visar morfar hur man ska göra ;)

Det färdiga resultatet!! :)

Sen va det bara till o laga middag. El ja, mannen gjorde det mesta. Jag gjorde sallad ;) Det vart helstekt oxfilé till Patrik, mamma o pappa, o fläskkotletter till mig o barnen (då vi ju ej gillar oxfilé) klyftpotatis, varm beasås o sallad dårå. Gott va det! Till efterrätt vart det chokladmousse tårta!!


Barnen somnade snabbt i kväll då de va sååå trötta! Mamma o pappa gick hem för drygt 1.5 timme sedan o ja, ja ar ju pysslat. Men nu blir det soffan då jag är sååå trött ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar