tisdag 24 september 2013

Noll ork o energi....

Seg morgon även idag... Det är ju sååå mörkt fast man drar upp persienner o rullgardiner.... O barnen vakna väl inte på den bästa sidan idag. Först bökade de med o klä av sig pyjamaserna, sen me att de ville äta frukost hemma ( på tisdagar äter de ju på förskolan) o när jag tillslut gick me på o fixa välling  (efter att Ida suttit o skrikit på golvet) som de kunde få dricka i bilen på vägen, ja då sätter sig Tim ner o bryter ihop o skriker för han vill ha sin välling NU!! Meeen, kan egentligen inte annat än o skratta åt det. haha! Iaf så här i efterhand ;) Fick tillslut me dom ut till bilen o de drack vällingen på vägen dit. När vi kom fram (nu tar det ju bara ngr min o köra dit) så öste regnet ner. Så det vart till o springa från bilen in. O idag fanns en av deras favvo fröken där när vi kom så Tim hoppade direkt upp i hennes knä :) Ida stod o gnällde lite vid mig men när hon också fick sitta i Sandras knä vart hon nöjd o ingen av barnen vart ledsen när jag gick. Skönt!!
Dagen på jobbet gick bra! O så fort! Den gör ju det när man slutar kvart över ett ;) När jag skulle hämta barnen så passade jag på o lämna en fårskins päls till Tims vagn vart det nu. Tanken va till Idas vagn men de tyckte inte det behövdes. För hon hade så gott om filtar o hon är nu inne på andra veckan då hon ej vill somna så hon är säkert på väg o sluta med det... La även Tims sovsäck där så kan de lägga i den när det behövs :)
De vart glada när jag kom. Fast de frågade efter pappa (råkade ju säga fel i morse när jag lämnade barnen, att pappa skulle komma) o fast jag ringde o sa att jag hade sagt fel så va det det barnen kom ihå ;) Men det gick bra ändå!

När vi kom hem, en aningens blöta, så käkade vi mellis. Med tända ljus. Myyyys!! Sen gick em snabbt. Tog fram deras varmare stövlar o lite vantar mm. O gjorde en inventering inför vintern ;) Gick även igenom deras kläder o tog bort det som är för smått, jisses va mkt det vart! :O Mer än så hann jag inte. Middag skulle ju fixas o sen ville jag leka lite me barnen också! hihi! Jag o Ida byggde me lego o gjorde hus, även Tim va me lite då o då ;)

Tim har fått ett hemskt humör! På både gott o ont! Det goda är att han börjar få en vilja o visar vad han vill. Det onda, han blir skogstokig om det inte blir som han vill! Hehe! På förskolan tyckte de att han utvecklats väldigt mkt o tar för sig o säger ifrån, vilket de tyckte va positivt!  Men det blir en omställning me TVÅ småbarns extrema viljor ;) Tim har ju varit så förnöjsam me det mesta o så... Men det kommer ju nån gång o det betyder ju som sagt att han utvecklas :) Även språkligt går det FORT framåt! Han pratar 2-3 ordsmeningar o kan såååå många ord! Även Ida pratar mer o mer o nu kan man föra en riktigt konversation me henne. Jätte kul! :)

När barnen hade lagt sig bäddade vi ner oss i en varsin soffa. Patrik är lite förkyld o jag känner mig bara väldigt trött o slut... Ska fixa lite sen blir det till o sova. Får se om det blir nå bilder på kläderna de närmaste dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar