söndag 22 september 2013

Känner mig tjatig men...

nu är helgen slut IGEN!! Tycker alltid det är tors kväll (o man ska va ledig i tre dagar) el sön kväll (o man har fyra arbetsdagar framför sig...)

Det vart inge kalas för oss idag :( Barnen va sååå trötta så det kändes inte riktigt schysst, mot varken dom el dit vi skulle if dom håller på o bli sjuka el nå... De sov rätt länge på dagen också... Men vid fyra drog vi faktiskt till Ikea då ingen av oss orkade laga mat, så det fick bli middag på Ikea, köttbullar me mos för barnen :) Handlade lite som vi behövde: Lampor, en plastlåda me lock vi kan ha ute o ha deras uteleksaker i, krokar till badrummet, servetter o en bok till barnen :) Fast det va lugnt där o de satt mestadels i vagnen hann de bli trötta.... Så det va tur vi inte åkte på kalaset, det hade de aldrig orkat! Hoppas dock på o kunna åka dit en annan dag då presenterna ligger här o vill till deras nya ägare ;)
När vi kom hem från Ikea va det bara till o fixa barnen för kvällen. Hann läsa nya boken o mysa en stund innan de låg i säng efter halv sju... De somnade rätt snabbt som tur va, så de får sova så mkt som möjligt.

Jag fixade här hemma me massa tvätt o tog hand om disk. Förberedde för morgondagen o som ja skrev tidigare, matlista för de kommande två veckorna. Gick även igenom veckan. Sen har jag gjord en liten träningsplanering som kommer innebära att jag kommer köra styrka (ur Olgas träningsbok) mån, ons, o fre. O promenad tis, tors o lör. Vila på söndagar. Kommer väl inte bli slaviskt, men ska verkligen föröka! Tänker inte pressa mig. Att jobba 75% o ha två små som ibland (rätt ofta) innebär att man vaknar många ggr per natt, o att ta hand om ett hem tar extremt på krafterna. Energin till nåt på kvällen finns sällan. När barnen lagt sig mellan halv sju, sju så ska tvätt, disk, hem mm tas om hand. O så vill man ju hinna koppla av lite innan det är dags o sova. O där i mellan ska man alltså hinna me träning. MEN jag ska göra mitt bästa. Mer än så kan jag inte göra. O är jag så äckligt trött på kvällen att jag verkligen inte orkar, då orkar ja inte. Ska FÖRSÖKA att inte ha dåligt samvete över det då. Sömn ÄR o kommer alltid VARA prio nr ett. För utan sömn så kraschar man tillslut...

Sen är det ju faktiskt inte alltid barnens fel på nätterna. Jag har alltid haft svårt att sova ordentligt på nätterna. Vaknar ofta. Tänker för mycket på nätterna. I perioder är det sjukt jobbigt, o ibland lite bättre.

Ska även tänka mer på vad jag äter. Vet att jag mår så mycket bättre då. Men även där, ingen hets, jag gör så gott jag kan med mina förutsättningar!!

Jahapp... Vart ett låååångt inlägg dettta. Som alltid när jag sitter vid datorn o skriver ;) Skriver ju nästan alltid från mob....

I morrn är det jobb 8.30-16, sen storhandling... bläää... trist... men sååå skönt o ha det gjort! Även skönt att ha hemmet tipp topp (nja, någorlunda iaf) inför veckan. Tvätt tunnan är näääästan tom. Även styrka står på schemat, då barnen somnat dårå :)

Nej, hänga lite tvätt o fixa lite innan det är dags o sova!!

Hoppas Du får en bra start på denna vecka!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar