måndag 12 december 2016

What a day!

Trots att man varit hemma är jag heeelt slut!!! Tim har inte varit på sitt bästa humör idag, o det tar på krafterna! Men alla har vi ju sånna dagar. Man kan inte va på topp jämt, right?! ;)
Jag fick lite smått panik här i morse. Vi mös i sängen till adventskalendern, sen hade jag tänkt slumra vidare men gick upp o så käkade vi frukost. Sätter mig sedan i soffan, me morgonrock, o dricker mitt morgon kaffe när set helt plötsligt slår mig att Bravida ska komma o spola avloppen i alla hus idag! :O Det kunde ske nån gång mellan 7.30-16. O me min tur hade se lika gärna redan kunnat kommit. Så jag fick eld i baken o kastade mig upp o klädde på mig, sminkade mig lite (hahaha!!) o röjde under diskbänk o handfat. Såg dom ju knata här utanför me slangar o så. Som tur va hann jag bli klar ;) Bestämde oss för o åka o handla ingredienser till lite (mycket!!) julgodis så vi slapp va hemma när dom kom. Men me våran "tur" gick de precis in i vår lägenhet när vi kom hem! Men men, snackade me dom o sa att jag ju hade hoppats på o slippa när vi åkte o handlade. Men tji fick ja! ;)
Det gick ändå snabbt, men luktade skit!! Så vädrade ur innan jag fixade lunch. Vi käkade tomtegröt. Yammie!!!
Sen gjorde vi Rocky Road. Så mkt godis som det ska va i den! Men sååå god den vart!! :P Sen va jag helt slut!! Men tog mig ändå i kragen o gjorde chokladkola me lakrits. Det va ett h-vete o mortla turkiska pepparn. Phju!!! Men även den vart riktigt god!!!

De fyra första ingredienserna högst upp o de två Marabous va till Rocky road....


Nom nom!


:P

Sen tog jag mig en dusch o fixade efter det middag. Jag o barnen åt innan mannen kom hem. Passa bäst me Idas penicillin då den ska tas antingen en timme innan måltid el två timmar efter. Ett väldans pussel!
Vid sex tiden gick jag o la mig i sängen för o vila, o hoppas på o bli något piggare. Men hann ligga tio min sen kom jag på att jag ju hade MASSOR att fixa inför i morrn. Så det va ju till o masa sig upp! Packade alla barnens extra kläder (som dom har i lådorna på förskolan då jag tog hem o tvättade i fre) provade sedan barnens lucia outfits. De va lite stora men det va tanken då det ska rymmas en overall under (de ska va ute) Idas nålade jag dock upp me säkerhetsnålar för o slippa att hon trampar på den. Tims tomtekläder är ju bara till o vika upp :) La ner glitter, ljus o lykta i en påse. Packade barnens utekläder, mina utekläder o tog fram fikat tills i morrn. Pepparkakor, lussebullar o satsumas. Blandade saft till barnen, förberedde kaffebryggaren så det bara är o starta den i morrn, o förberedde oxå morgonen frukost. Tog fram det som går o ta fram i kväll. Sen kraschade jag i soffan o kollade på Familjen annorlunda o sen Geordi Shore (totalt raka motsatsen till varandra! Haha) 
Men nu ska jag sova. Revbenen värker, men fick tid hos Sjukgymn i morrn efter jobbet. I morrn väntar en tidig morgon. Redan kl 7.30 ska barnen va på förskolan för o gå luciatåg kl 7.45. Både barnens mormor o farmor kommer :) Sen är det fika efter det. Jag åker till jobbet o mannen me. Barnen åker hem med farmor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar