måndag 19 december 2016

S T O R handling

Såååå skönt att maten är klar till jul. Ja, resten av veckan me, o mellandagarna. Behöver mest kompletteras lite färskvaror. Det vart många saker som handlades. Ändå kanske hälften än för ett par år sedan. Tur mannen va me o drog vagnen o bar. Annars hade det aldrig gått....
När jag hade druckit upp kaffet (efter förra inlägget) så kunde jag inte sitta längre. Hade ju en del som skulle göras. Så gick ut i köket o började plocka ur hela kylskåpet. O torkade sedan hela invändigt. Svårt o förstå att det kan bli så skitigt i ett kylskåp liksom! :O Fick även kasta lite som blivit gammalt. Saker man bara använt nån gång o sen bara stått. Soltorkade tomater, pesto, fonder o sånt. Det vart så fint i kylen o ordning på sakern! ;) Sen åkte vi till sjukgymn. Det va några revben som låst sig även denna gång....
När vi kom hem tog vi varsin smörgås o sen kom Martina o tjejerna. O dom vart så glada för julklapparna!!! :D De hade med sig fika, o så tog vi fram lite av julgodiset :P Sen lekte barnen för fullt o jag o Martina tjattrade på, som vanligt ;) De gick hem vid fem tiden. Kom då på att jag ju skulle fixat middagen vid halv fem. Oopps!!! Men skyndade mig o fick in kasslern i ugn, riset på spisen, o hjälpte samtidigt Ida me nåt pyssel hon höll på me. Phju! O så ville ju Tim ha hjälp han oxå. Fullt ös ;) Patrik kom hem o va sur för att hans cykel pajat. Nånting me elmotorn (han har ju en elcykel) så den funkade inte. Så han hade lånat en bil från jobbet. Förstår han att han blir irriterad. Det är som om min bil skulle paja. Logistiken blir ju liksom en aningens krångligare! Nu lämnar o hämtar han ju inte barnen nån dag (o nu är de ändå lediga. Men ändå...) tar liksom en timme extra enkel resa för honom till o från jobbet me buss. Vilket betyder att han måste åka strax innan 7 på morgonen o är inte hemma förren efter kl 18, varje dag, inte så kul...
Aja, efter middagen kom mamma o så åkte vi upp till kvantum strax innan halv sju. O åkte hem strax efter kl åtta. Det gick ändå snabbt o smidigt o inga köer. Ni anar inte hur jäkla skönt det känns att handlingen är klar! O julklapparna är klara o inslagna (bara Patriks kvar o slå in ;) ) Så ja, nu är det mesta klart. På fre börjat jobbet igen me o förbereda det som går i matväg. Men det tar vi då!
När vi kom hem gick det snabbt o packa upp allt. Tog mig en dusch o slog mig sedan ner i soffan. Behöver alltid varva ner lite innan jag kan lägga mig. 
Men nu ska jag sova!! I morrn är det jobb. På fm ska vi på bio i Stavby me barnen Pettsson o Findus - juligheter! Så det blir nog kul (hade tänkt o gå o se den, el Bamse me barnen i mellandagarna :) Sen på em har vi planering vilket innebär utvärdering av hösten. Barnen ska få va hos deras farmor :) Jag lämnar dom o hon skjutsar hem dom när jag kommit hem.
Blir tidig middag då det sen är gympa. Avslutning för Tim så då får vi titta på, jag, Ida o Patrik. Ska bli kul!! :)
Avslutar detta inlägg me denna fina bild...

Titta mamma så mysigt vi har!! <3

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar