onsdag 7 december 2016

Jag har inte glömt er!!

Men ibland kommer liksom livet emellan. Vet inte om jag ska berätta så mkt om förra veckan. Blir så långt inlägg då. Men ska försöka göra det kort ;)
Tis förra veckan va det ju jobb, sen gympa för Tim. Det behövdes oxå handlas o tanken va att Ida o Patrik skulle göra det men Ida va lite trött så hon fick sitta me mig i omklädningsrummet medan Tim hade gympa...

Vi hade me hennes platta som hon roade sig en stund me :)


Min älskade fina prinsessa <3

Sen va det ons, som även den innehöll jobb. O sen hämta barn. Den här veckan börjde de me o äta frukost på förskolan mån o ons. Det är lite segt på morgonen men det går bra! Ida började bli lite hostig så vi började me astma sprayerna. Tim skulle ha med sig sin kompis Wilmer hem så åkte hem med tre barn ;) Fast släppte av Ida hos min mamma då hon hellre ville va där o leka :P Tim o Wilmer lekte på så himla bra! Tim va sååå stolt över att ha me en kompis hem (första gången för honom) Wilmer åkte hem vid fem o Ida ville äta hos mormor. Så vi vart bara tre till middagen. Sen åkte Patrik o hämtade Ida o lämnade av henne här hemma o åkte o handlade IGEN! Haha! Hade glömt en del saker på tisdagen, så kan det gå! :P

Tors sen va Ida ganska hostig men pigg. Började morgonen me o kolla julkalendern. Den verka så mysig o barnen gillar den! När jag hämtade barnen såg Ida inte alls pigg ut :( Skruttan <3 Fast jag hade ringt o sagt att de MÅSTE ringa om hon blir hängig... Vi åkte hem o bäddade ner oss i soffan o mös. Hon skulle få va hemma på fredagen såklart.
På fredagen kom Patriks mamma hit för o passa barnen när jag jobbade. Jobbar egentligen 10-13 men hon slutade 10 så jag ändrade min arbetstid till 10.45-13.45. Jobbade, åkte förbi förskolan o hämtade kläder o sen hem.

Så kom lördagen, o den har jag redan skrivit om ;) Men jag fick så grymt ont i nacken efter adventskonserten så jag vaknade på sön me en hemsk huvudvärk :(( Åt mys frulle me barnen o tände andra ljuset. När mannen kom upp vid halv elva (vet inte när han sov så länge senast :P ) så la jag mig en stund. Sen va de "bara" till o vakna till o börja städa. Jag plockade lite o mannen dammsög. Men jag hade så ont så jag va gråtfärdig :(( Patrik o Tim åkte iväg för o tanka min bil o handla en blomma. Jag tog mig en varm dusch o fixade mig iordning. Vi va bjudna på adventsfika hos Stefan, Towe o Ella o då Ida varit så hostig så tänkte hon jag ha stannat hemma. Men hon hostade ingenting på hela söndagen (o inte natten till sön heller) o eftersom hon inte va dåligt på nåt sätt annars bestämde vi oss för o åka allihopa. O vi fick såklart komma ;)
Vi bestämde oss för o ta bussen dit men jag ångrade mig :(( Frös o spände mig ännu mer. Kämpade på under fikat som va super trevligt, men trodde jag skulle svimma av värken. Skulle ha stannat hemma!! Barnen lekte o hade hur kul som helst. Inte ett endaste tjafs! Va en till kompis till dom där me sitt barn oxå. När vi skulle åka hem va bussen sen så jag hann frysa ännu mer o vart så irriterad. Det är egentligen jätte smidigt me buss då den som går här utanför går hela vägen hem till dom. Men just denna dag HATADE jag bussen!! När vi kom hem kraschade jag i soffan redan kl 18.15. Sen vaknade jag inte förren vid 22.30! :0 Mådde fortfarande skit så gick o la mig i sängen o fortsatte o sova....

När jag vakande i mån så va jag fortfarande så sjukt trött trots att jag sovit så länge. Det brukar bli så efter att jag haft sån där huvudvärk (spännings migrän) övervägde o stanna hemma men då vi redan va en kort o pojken me diabetes skulle komma så kände jag att jag behövde åka. Tänkte att jag orkar så länge jag orkar. Men när jag kom dit va pojken me diabetes hemma. Men jag kämpde på. Kände att jag inte fick stressa upp mig, inte gå ut o frysa (för då blir det värre) o inte göra för häftiga rörelser. Hoppade iaf rasten o slutade kl 13 ist för 13.30. O ingen träning... Hämtade hem barnen o sen hem o försökte vila, men va inte alls nå pigg. Hela kroppen värkte o strax efter tre la jag mig i soffan o kom inte upp igen. Mannen fixade middag till barnen när han kom hem. Är så himla glad att jag har honom!! <3 Att leva med en som har reumatism (inflammatorisk ryggsjukdom som jag) är inte alltid så lätt. Inte dagar som denna... Bestämde mig iaf för o va hemma i tis me. 

Ida vart tvungen o va hemma me mig igår. Trött o hostan hade kommit tillbaka. Tim ville till förskolan o leka med sina kompisar så han fick gå mellan 9-13.30, sen hämtade mamma hem honom. Hon hade Isolde där o hon ville så gärna träffa Tim (o Ida me men det gick ju inte..) Ida o jag bokade tid i tvättstugan då vi hade sjukt mkt tvätt (slutade me 6 maskiner me tvätt) o så skönt o få allt torrt på en gång me. O så vart vi praktiskt taget tvugna att åka o handla. Fanns verkligen typ inget hemma! Men det vart på tok för mkt igår för mig kropp. FAN!! Att det ska va så svårt! Patrik mötte iaf upp pappa o Tim på gympan (det orkade jag verkligen inte) o jag o Ida tog det lugnt här hemma. Jag bestämde mig oxå för o va hemma idag.

I morse vart det mys i våran säng till julkalendern....



De har några julkalendrar i var :P En varsin choklad, radio o tv, paprika (från paprika klubben) o så har Ida en Frost me saker o Tim en Gode dinosaurien (dom är från deras farmor)


Inne i tvn ;)


Det märks att dom tycker den är bra o spännande! :)

Lämnade dom sedan till kl 9. Träffade på Martina o vi pratade lite. När jag kom hem hängde jag en maskin me tvätt som va klar lagom tills jag kom hem. O startade en ny. Sen vart det faktiskt några timmars vila i soffan. Välbehövligt! Har ätit lite lunch o nu sitter jag här o skriver. Ska åka o hämta barnen nu tänkte jag :)
I morrn är det jobba som gäller! Hoppas jag ska känna mig pigg då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar