måndag 26 december 2016

Juldagen!

Hade pratat tidigare me min bror om att vi skulle ses på juldagen. När vi inte firar julafton ihop brukar vi träffas på juldagen. Nu bestämde vi att vi skulle komma till dom. Skönt för oss o få miljöombyte, o för mig o slippa jobba som en gnu i köket  :/ 
Dagen började iaf me sovmorgon. Barnen kom in till oss vid kl 8, vet ej om dom vaknade då el hade varit vakna ett tag. Men tror inte det iaf. Sen lekte dom, tittade på tv, spelade spel mm medan vi drog oss till strax innan kl 10! Haha! Men det va skönt! Åt frukost närmare halv elva :P O sen lektes det mer med julklapparna...

Ida provade vattenpärlorna :)

O Patrik monterade ihop Tims elmotorcykel. Man kan köra både framåt o bakåt med den. Tuta, o så har den nån melodi den kan spela. O en förvaringslåda i bak. De turades om o köra runt o fånga tjuvar ;) det är en polismotprcykel! 
Vi fixade lite här hemma. Jag tvättade upp den jättefina pyjamasen jag fick av mannen :) O så packade vi ner all julmat som blev över o åkte ut till stavby. Där vart det fullt ös medvetslös me alla barnen ;) Men så himla kul!!!! :D
Vi åt julmat...


O sen filade vi. Pratade massa o hade det trevligt! Vid fem tiden åkte vi hem. Me trötta barn. Tim somnade o sov va 10-15 min o bilen :/ Vi stannade vid Willys o mannen gick in o köpte grekiskt lantbröd. Efter all mat o fika orkade ingen mer mat så vi körde på en kvälls fika :) O barnen tittade på en av filmerna dom fick, Den lilla sjöjungfrun! O sen va det sov dax för dom. Men de va svårsövda o somnade inte förren närmare halv nio :/
Jag o mannen dukade fram ost o kex (men åt bara 4 små kex, fattar inte vad som är fel!!! El egentligen har jag väl blivit normal, har ett stopp o äter normal mycket, typ..) o så tittade vi på en väldigt bra film. En film som Netflix gjort men me bra skådisar, o spännande!! :)
Efter det började jag kika runt på mellandags rean. Fastnade inne på Jollyroom o råkade klicka i 21 grejor!! Haha! Men slutade me att jag beställde 4 ;) Måste hindra mig sj! :P Känns alltid lika konstigt o klicka hem saker dagarna efter jul. När barnen precis fått en massa. Men de fyller ju faktiskt snart år. O då är rean bra o passa på o handla från ;) Ångrar dock en inredningsdetalj jag tänkte köpa till Ida men inte gjorde... skit!! Aja! De kan ju inte rå för att de fyller så snart efter jul. Det är samma sak me dom som fyller dagarna innan, el efter jul för den delen. De måste ju ändå få födelsedags presenter så som de annars skulle fått. O jag hoppas såååå att våra barn inte får "bara" kläder i år. Som förra året :/ Alltså nåt plagg gör verkligen inget, men bara kläder, det är inte kul.... Även om dom inte säger nåt, så kan jag tänka att de känner nå annat... De sa att de bara fick kläder men vart inte ledsna el arga över det (dom är mer väluppfostrade än så ;) ) men man såg på blicken....
Beställde iaf hem ett varsitt badlakan, o ett fotbollsset till Tim (me koner, fotboll, målvaktshandskar, pump o benskydd!) han vill ju börja spela fotboll så detta känns som en bra start!! :D Det va dessutom nedsänkt 200 spänn ;)

Nä, nu ska jag sova! Måste bara visa vad rim fick av oss i julklapp bl.a...

Darth Vader dräkt, mask o lasersvärd :O Han har tjatat i veckor om att han vill ha ett sånt där svärd! Haha!!

Men de båda va sååå glada för ALLA julklappar! De fick verkligen typ allt de önskat, iaf det som stod högst på önskelistan! Glada o tacksamma barn! TACK FÖR ALLT ni som köpte julklappar till barnen!! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar