torsdag 29 december 2016

Tis o ons

Kör lite bakvänt o berättar om tidigare i veckan nu :P Haha!
Tis så sov jag rätt länge, igen, på morgonen. Jag är uppe på tok för sent på kvällarna!! :/ Hehe!
Vid lunch åkte Patrik o Tim upp till Gränby. Jag o Ida vart själva. Jonna kom ner o frågade om Ida ville leka så hon gick me henne upp o helt plötsligt vart jag själv! :O Så tog tag i den EXTREMT barrande julgranen. Nu va ju juldagarna över så då kändes det ok ;) Jag brukar annars ta bort allt veckan efter nyår. Men nu åkte den ut. Det va ett projekt i sig. Ville inte släpa ut den varken genom ytterdörren el altandörren o få barr ÖVERALLT!! Så tog sekatören o klippte bort varenda gren o la ner i en påse. Så tillslut va det bara stammen kvar. O barren låg nedanför ;) Ut med det o sen dammsuga. Mattan under granen är av filt, så det tog eeeevigheter o dammsuga den. Phju!!! Dammsög resten av vardagsrummet, hallen, badrummet o köket oxå. Mer orkade jag verkligen inte!! 

Det vart tomt när granen försvann! Men liiite skönt oxå ;)

Ida kom ner o åt lunch o gick sen upp till Jonna igen. Patrik o Tim kom hem o efter en stund kom Ida ner igen. Hon o Tim duschade o badade sen lääänge!! Vid kvart över fem skjutsade vi hem dom till mamma o pappa där de skulle sova :) Jag o mannen for vidare ner på stan för o gå på bio, igen ;)

Tredje gången denna månad för mig! Haha!!

Vid såg denna...

Den va riktigt bra!!

När vi kom hem vart det pizza hut för mannen. Jag pallade verkligen inte!! Så köpte me en liten förrättssallad hem därifrån :) Så det vart lite mer tv när vi kom hem. Arrow!!
Ons va det dax o jobba. Men inga barn där så jag o Emma va där o arbetade praktiskt. En till kom o jobbade o fixade oxå lunch till oss ;) Åkte vid kvart över tolv för rehab träning. Det va länge sedan! Jobbigt men skönt! Handlade lite på vägen hem, middag för resten av veckan, o hämtade sedan barnen :) Mina fina <3 Ida bytte om till sin nya gympa dräkt när vi kom hem....

Min fina ballerina <3

Sen rullade em o kvällen på. Vart som sagt tacos till middag :) O ganska sen kväll igen. Barnen somnar rätt sent på kvällarna, runt halv nio, men i morse sov Ida till åtta o Tim tjugo över åtta. Skönt!! ;)  Nu har jag legat här i soffan o bloggat lite,. Mannen kom precis hem från bastun, ska kanske kika på Arrow :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar