lördag 3 december 2016

O så va även denna lördag till ända...

Ja, så fort som denna höst har gått har jag nog aldrig varit med om! Tyckte nyss jag började jobba efter sem... 
I morse som jag till kl 9 sen behövde jag gå upp o fixa mig. O hann äta mys frulle me familjen :) Åkte o hämtade farmor o va uppe på Gränby lagom tills affärerna öppnade! Hittade efter TVÅ timmar julklappar till barnen (säga vad man vill om farmor, men bråttom hade hon inte! :/) hehe! Sen åt vi lunch o åkte hem. Va hemma till ett så det va ändå skönt. 
Vi gick hela familjen till MM, Ida är sjuk (hostar väldans mkt o är lite snorig) men lite luft gör bara gott! Gick först in på loppis poppis. Hittade en rolig tröja till Tim för 10 spänn ;) O ett strykjärn (för barn såklart) för oxå en 10a! Ida hittade nån Frost mugg även den för en 10a, helt lagom ;) Sen gick vi till MM o handlade ett par saker o så hem. Jag skrev ihop barnens schema över jul (v 51, 52, 1 o 2) o trots knappt nå röda dagar o jag trodde barnen skulle behöva gå mkt, kommer de bara gå 5 dagar på 4 veckor. Så det känns skönt! :) En dag julveckan (måndagen) sen en dag i mellandagarna (tors, kanske att dom blir lediga ändå då) o så tre dagar vecka 1 (mån, ons o tors) sen är vi lediga hela v 2 då vi åker till Sälen :D o så tog jag o barnen oxå ledig måndagen v 3 ;) Känns verkligen såååå skönt!! Tycker barnen kan behöva ledigt då oxå, dels är det ju ett tag lvar till sommarlovet o dels är det så himla mysigt o va lediga vid jul! <3
Aja, det vart en avstickare där :P Patein fixade iaf middag medan jag skrev, o serverade mig ett glas glögg, inte illa det! ;) Sen käkade vi, jag vilade i typ 20 min o sen hämtade jag upp mamma o Isadora för o åka på adventskonsert. Det va sååååå bra!! Fick rysningar!! Riktigt duktiga både barn o vuxna! 
Det höll på så länge som 1 tim o 45 min. Så vi åkte hem direkt efter (lämnade av Isadora på vägen hem) o när jag kom hem tog jag mig en varm o skön dusch o sen vart det en kvälls fika me mannen till serien 24! :)
Nu ska jag nog snart sova.... Natti!

Dagens lunch me farmor. Orkade dock bara hälften, tog me mig resten hem ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar