onsdag 21 december 2016

Det lackar mot jul!

HA HA HA!! Där fick jag väl till en bra rubrik!!! ;) Alltså det är typ svårast, att komma på en rubrik! Men nu så :P haha!

Igår då. Lämnade barnen hos farmor deras kl 8.20. Jobbade 9-14.45. Va på bio på fm, i stavby, me de stora barnen. O det va kul! Filmen va verkligen jul mysig!! :)
Hämtade barnen strax innan halv fyra. Hem o fixade middag, eh, typ! Haha! Hade me mig broccolisoppa hem från jobbet. Ida sa blä direkt. Men icke Tim! Han mumsade i sig två portioner! :) Det är min kille det!! Ida fick ris o korvstroganoff! Sen gick vi till gympan. Va ju sista gången. Så vi kollade hela familjen på Tim. O så stolt kille!! <3 O han va så otroligt duktig! O rolig! Haha! Fick inget kort men har en film snutt :) Sen filade vi där o gjorde en lek ;) Såååå duktiga vi va :P 
När vi kom hem va det nästan bums i säng för barnen. Mannen åkte iväg för o hämta sin cykel som han lämnat in på lagning. O fixa julklapp till mig. Gah!!! Är sååå nyfiken!! Haha! 
När han kom hem käkade vi middag (då vi inte gjort det än) det vart toastskagen. Yammie!!!! O ett par avsnitt av Arrow ;) 

Idag då. Lämnade barnen hos mamma resan kl 7.15. Hon tyckte vi va så morgon pigga så!! Haha, man har liksom inget val ;) Jobbade sen 7.45-14. Vi hade julbord o åt så mkt gott!!! O sen fika efteråt där vi oxå fick julklapp :D
Sen hämta barn. Stannade o pratade en timme me mamma innan vi åkte hem. Hängde en maskin tvätt som jag taimat in o fixade middag. Han me lite mer tvätt o allt som allt vart tre maskiner tvättade idag. Vill få undan innan julafton så man slipper ha tvättställningen framme (även om den står i vårat sovrum...
Efter middagen tog jag min en 15 min powernap. Va totalt slut!!! Sen åkte vi till Gränby för o köpa en julgran. Bestämde oss för en riktig i år. O alltså vi hittade nog den finaste jag någonsin haft!!! Den är lagom stor o grenarna sitter jätte tätt! Lööööv it!!! Pyntade o gjorde den fin när vi kom hem...
Ok, det vart typ en miljon foton. Men den är ju sååå fiiiiin!!!! :D





Ni ser ju här hur tät granen är!


I år fick Ida hänga upp stjärnan!


Tadaaaaa!!!




O det doftar ju underbart!!!!! <3

Barnen kom i säng lite senare än vanligt. Men de har ju lov så det gör inget :)
Ida va så pirrig inför julafton när hon la sig. Skruttan <3 O hon konstaterade oxå att de måste städa upp ordentligt på deras rum så tomten kan lämna julklapparna i strumpan på fre natt utan o snubbla o ramla! Haha! Goa unge!!!

Jag tog mig en lugn o mysig kväll i soffan. Tända ljus o glögg... I morrn väntar en överraskning för barnen (som jag fixade i kväll) ska bli så kul o höra vad de säger! Hihi! Ska försöka hålla mig till efter lunch innan jag säger nåt. Så kanske de inte är allt för uppspelta (mer än vanligt dårå. De är ju det ändå nu innan jul :P)

Godnatt på er o ta hand om varandra! Stressa ner o ta det lugnt! Allt behöver inte va perfekt för o va perfekt (om ni förstår va jag menar). Viktigast är att vi har varandra o kan njuta av julen oxå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar