söndag 11 december 2016

God kväll!

El natt skulle man väl skriva ;) Kl är mkt o jag har inte kommit i säng än! Slumrade en timme i soffan mellan typ 19.30-20.30 (skulle egentligen bara varit en halvtimme) jag kunde inte hålla ögonen öppna o ist för o gå o lägga mig sjukt tidigt så vilade jag. O nu vart det på tok för sent! Men men! 
Idag sov jag o mannen ända till kl 10.30 :O men himla skönt! Upp o käkade frulle o sen hämtade jag barnen halv tolv. De hade haft det så himla bra!!! Målat naglarna, lekt ute, o Tim hade fått kolla på alla verktyg i Adrians bil o fått spika i en spik! Gissa hans glädje alltså!! <3

Dom hade mys frulle :)


O snö!!!!! :D


Yey!!!!!! :D

När vi kom hem hade Patrik plockat ut ugnen. Undervärmen vart trasig för några veckor sedan. Inte så kul o upptäcka det när man bakar. Fick liksom grädda lussebullarna o pepparkakorna två ggr. Först ena sidan, o så vända på dom o grädda andra. Nu gick ju det, men lite svårare me matlagning :P Det va elementet som sitter under som va trasigt. Men nu är ett nytt hem beställt o till nästa helg bör vi ha ugn igen. Phju! 

Jag o barnen fixade me lite hemliga julklappar. Sen kom Jonna ner o lekte me Ida. Tim o Patrik byggde me lego :) Jag röjde o tvättade här hemma. Patrik bar in en jätte Katrin från förrådet som vi hade lagt massa grejor i inför fotograferingen o visningen. Men det gick liksom inte o komma in i förrådet pga den :/ Men nu är den veck! O det bästa är att sakerna fortfarande står undan gömda ;) det går o komma in i förrådet o alla jullådor är åter där ute (utan julsaker såklart ;) )
Sen gick tjejerna upp till Jonna o Tim o Patrik åkte iväg för o kolla o ev handla julklapp till mig. Iiiihhh!!! Spännande!!!!! Mamma o pappa förbi o fikade, Ida kom ner o sa hej men sen gick hon upp o lekte :) Efter en stund kom Patrik o Tim hem o hann fika lite me oss innan mamma o pappa åkte hem. Ida kom ner o frågade om hon fick äta middag hos Jonna. O gjorde ett glädje tjut när hon fick det <3 O utbrast: "jaaaa, det är första gången!! :D " Sötisen! Så vi vart bara tre till middagen ;) 
Martina kom förbi me Elise o Joline o hade me sig en varsin present till Ida o Tim i fina presentpåsar. Oj så glada barnen vart! En varsin pompom! Hihi! Så himla gulligt av dom!!! <3
Det vart duschning av barn o sen mös vi alla i soffan o tittade på julkalendern :) När barnen hade somnat somnade som sagt var även jag en stund :P Sen tittade jag på Gilmore girls. Den serien gick för typ 10 år sedan. Kommer ihåg att jag brukade titta på den :) o me mamma när den kom. Nu har den kommit som fyra filmer, de fyra årstiderna. O varje är ca 1.5 timme lång. Men som jag gillar dom! Lite kul o ha en egen serier (som inte både jag o mannen kollar på) att se när han gör annat, som tex spelar, som han gjort (o fortfarande gör) i kväll :) 2.5 film vart det i kväll :P O till det lite glögg o en satsumas....

Mys!!!

I morrn har vi lite roliga, hoppas jag, planer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar