fredag 9 december 2016

Dejt night

Jaha. Då va det helg. I tors när jag o barnen kom hem började jag direkt med middagen, ja först jobbade jag extra på barnens förskola ;) Nej men de hade lekt ute o simmat i vattenpölar. Det är ju liksom ingen big deal. Men när allt är intryckt i torkskåpet o galon kläder är inhängda som dom är så kunde jag inte låta bli! Tog ut alla kläder som va torra o la på respektive barns plats. Vände ut o in på de galonkläder som va blöta, tog ut innerfodret i gummistövlarna (som det förövrigt gick o hälla ut en dl vatten ur :P ) så helt plötsligt va det lite mer space i torkskåpet o kläderna som hängde därinne fick möjlighet o torka! ;) Världens bästa mamma fick jag höra, av en fröken. Haha! Så vi kom hem lite senare än vanligt oxå. Gjorde tonfiskröra, som tar lite tid, plus att den gärna ska stå o dra sig i kylen minst en timme. O så våfflor till det! Fick ett bluff mail mitt i allt som fick mig o tappa lite fokus o jag o Patrik redde ut det innan jag kastade det o kunde fortsätta me maten. Ida va snäll o hjälpte till o duka <3
På kvällen va Ida lite ledsen o sa att det gjorde ont i örat :/ så hon fick alvedon o sen verkade det bra. Inget i morse men när jag hämtade sen så sa hon att det fortfarande gjorde lite ont, men inte mer än så! Aja, åkte iaf o lämnade mannen på jobbet till kl 8. Lämnade barnen efteråt, sen till sjukgymn o sen jobb 10-13. Hämtade två leriga, men glada ;) barn! O så hem o käkade mellis, röjde lite, packade o sen mös vi <3
Strax innan halv fem åkte jag o lämnade barnen hos systeryster o Adrian. De va så taggade så!!!! :D
När jag lämnat dom hämtade jag mannen på jobbet o åkte sedan ner till stan för o gå på bio....

Va rätt bra faktiskt! :)

Fick mms av Amanda....

Tacos middag!! 


Här sover barnen o Amanda i natt. Såååå mysigt såååå!!! :) <3

Nu ska jag nog snart lägga mig. Höll på o somna i soffan nyss :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar