söndag 25 december 2016

Julafton 2016

Den gick fort! Som alltid nu när man är vuxen...
Patrik o barnen åkte ju till hans pappa på fm. Medan fixade jag me maten, dukade o fixade mig sj...

Örhängen o halsbandet som jag fick av tomten (Patrik) i julstrumpan....


Lite utav maten ;)


Årets dukning....

Strax innan halv ett kom dom hem o vid ett tiden dök mamma o pappa upp, o Anna, sen farmor o farfar o efter en liten stund systeryster o Adrian :)
Det vart lite glögg o sen maaaat!!! Vet inte om det va för att jag lagat maten men jag åt nästan inget :/ en liiiten portion... Aja, jag va nöjd iaf o det är väl huvudsaken ;) När alla ätit o allt va undan plockat slog sig alla ner i soffan. Jag fixade kaffe o dukade fram allt godis jag gjort :) O så började Kalles jul :D

Min farmor o farfar, pappa o mamma o så ser man Ida o Adrian (bakom Ida är Amanda!)

Pappa, mamma, Ida, Amanda o Adrian....


Patriks mamma o Tim....


Amanda, Adrian o Patrik....


O paketen, ser mer ut än vad det är. Det va mååånga stooora paket!! :)




Så fina <3


Goooos!!!

När Kalle va slut kilade alla ut genom fönstret o vem kom där, jo TOMTEN!! :D Oj, så glada barnen vart!!! O lite rädda ;) Men de hjälpte tomten in....

Välkommen in tomten!!




Tim gav tomten en kram <3


Spännande!!


När alla paket va utdelade fick tomten massa kramar!!


Amanda bakom Idas hög av paket! Haha!


Tim va först ut o öppna....


Sen Ida....

O så fortsatte det i ålders ordning :)

När alla paket va öppnade lekte barnen me paketen. Farmor o farfar gick hem o vi dukade fram för andra gången julmat ;) O även tomtegröt som vi farmor gjort, jätte god!!!! Sen började alla röra sig hemåt o vid nio tiden va det bara vi hemma. Men vi va verkligen så sjukt trötta!! Barnen la sig o somnade rätt snabbt. Jag fixade o plockade här hemma, kastade sopor o tog mig en dusch. Satte mig i soffan vid halv elva o tänkte titta på tv. Men det slutade med att jag somnade me huvudet på vardagsrumsbordet!!! HAHAHA! Har ALDRIG hänt förut o trodde aldrig det skulle hända heller!! Haha! O nej, jag va helt nykter. Inte en droppe alkohol! Så det så!! Men som sagt, grymt trött!!!

Jag o mina finaste <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar