fredag 23 december 2016

Dan före dopparedan...

O så va vi här. Dan före.... Vilken dag det vart! Känns som om man gjort 1 milj saker!! Haha!! 
Började med jobb 9-12 (skulle jobbat till 13 men det va så himla få barn så alla som ville kunde få sluta lite tidigare). När jag kom hem va jag sj. Barnen sov ju hos sin farmor o de åkte till Leos idag. Va vääääldigt tomt så de hade det skönt ;) Så när jag kom hem började jag städa. Dammsög o rengjorde badrummet. O bytte sängkläder o tvättade upp det. Sen kom två söta glada kids hem! :D
Det har slagits in fler julklappar, o fixats o donats här hemma. Mannen kom hem redan kl 16. Härligt!! Han fixade middag. Kött o pommes chetue o beasås. Gott!! Efter middagen åkte mannen iväg o fixade ett par saker. Vi fortsatte här hemma. Julklapparna kom fram under granen...

Vi skulle dra ner på julklappar i år... gick sådär! Hahaha! Men det är stora klappar oxå. O de två största har fortfarande inte lagts dit :P

Det har verkligen varit fullt ös på barnen här hemma. De är så uppspelta!! När vi åt middag så såg barnen tomten i sin släde uppe på himlen, på riktigt! (Egentligen va det ett flygplan men det tyckte inte barnen. Ida såg renarna o Tim tomten. Det roliga är att de vart verkligen helt exalterade, för de såg VERKLIGEN tomten!! Sötisar!!! <3
Det tog faktiskt inte så lång tid för dom o somna sen som jag trodde! De va bra trötta, men så förväntansfulla!! 
Jag slog in julstrumpe paketen (sssch, jultomtens paket) o sen satte vi oss i soffan för uppesittarkvällen....

Ljusen är tända, jag känner ett lugn jag inte känt på länge!

I morn blir det nog inte så mkt bloggande. Börjar me paket öppning me barnen <3 Sen mys frulle tillsammans! Sen åker barnen o Patrik till hans pappa på fm. Jag börjar me all mat o fix här hemma! Kl 13 kommer mamma, pappa, Amanda, Adrian, farmor o farfar (Patriks mamma kommer lite senare då hon jobbar) o så äter vi massor av julmat! Kl 15 blir det såklart Kalles jul. O lite fika :) Sen kommer tomten o alla paket ska öppnas :D 
O lite senare åker all mat fram igen, o farmors hemmagjorda tomtegröt. Mums!! 

Välkomnar julen 2016 med ett stort leénde o lugn! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar