måndag 19 december 2016

ÄNTLIGEN!!!

Nu så har jag fått i mig mitt morgon kaffe....

Att börja morgonen utan kaffe är ingen hit!!

Vaknade o insåg att vi inte hade nån mjölk. Så det blev till o äta frukost utan kaffe :( Jag hade ställt larm på mob på kl 7.50 för att hoppas kunna anmäla Ida till gympan kl 8. Höll tummarna hårt att det skulle finnas plats! Direkt när kl slog 8 o anmälan öppnade kunde jag anmäla henne o det fanns plats! :D Yes!!! Så glad hon vart!! <3 Nu får hon gå me Tim o bästisen Elise :)

Ida skrev en lista på vad vi skulle göra idag. Jag plockade o röjde här hemma. Bytte handdukar till de nya, som vi tvättade upp igår. Det vart sååå snyggt me dom! O dom är super sköna!! Tvättade, fixade oss iordning o gick sedan till först MM, köpte julklappar till Elise, Joline o Bonnie. Ville ge dom nåt o det tyckte barnen oxå va en bra idé :) Köpte oxå en twist påse till Martina...

Elise ska få glitter lim, Joline en målarbok o Bonnie en gungande anka ;)

Vi gick sedan in på Willys o köpte mjölk (yes!! Haha) o risgrynsgröt som vi åt till lunch sen när vi kom hem. 
Nu pysslar barnen lite. Jag ska försöka rengöra i kylen tänkte jag, innan kvällen då vi ska storhandla. Kvart över två ska vi till sjukgymn. O när vi kommer hem därifrån kommer Martina o flickorna hit på fika :) Efter det blir det middag o sen vid sextiden ska vi upp till kvantum jag o mannen o storhandla inför julen. Mamma kommer o passar o lägger barnen... Det är myyycket som ska handlas! :O
Jag har sjukt ont idag så jag ser verkligen inte fram emot o storhandla... Huvudet känns som om det ska explodera (pga värken i nacke/axlar/skuldror o rygg :(( Det är pga allt bakande o städande... Känns så surt. Har två saker till o baka, som jag verkligen vill ha bakat till jul. Men är ju inte värt o må skit för det heller :( Får se om jag kan övertala mannen att baka det sista ;)
Ida är lite piggare. Men hostade jätte mkt vid tio tiden igår kväll, o tidigare när hon skulle sova, men det gick över. Men vid ett tiden började det igen o andningen lät inte alls nå bra :( Så hon fick puffa bricanyl o efter en stund vart det bättre o hon kunde somna om. Jag har sovit dåligt då jag vill ha koll på henne. Tim kom in till oss vid fem tiden o hade drömt mardröm så han skakade :/ Så nja, natten kunde ju varit bättre...
Id blir ju trött av all medicinering, hon är ju inte van... skruttan <3

Nej, fortsätta me dagen kanske! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar