onsdag 20 april 2016

Utflykts dag!

Idag fick vi gå upp tidigt. Ida vaknade strax innan kl halv sju. Sj hade jag ställt larm på halv sju. Tim fick jag väcka strax efter kl sju. Tur det va soligt o fint :)
Kom till förskolan strax innan kl åtta. Lämnade Tim o gick sedan me Ida o hennes grupp till bussen. Besök på Biotopia! Det va jätte kul! De tittade på de uppstoppade djuren o fick sedan lyssna på en som pratade om fossiler. Va faktiskt intressant, tycker jag iaf ;) Vi fick oxå titta på riktiga fossiler från bla dinosaurier. O så fick de göra egna av lera....











Fossilerna, det näst längst ut åt höger är dinosaurie bajs :P Haha! Det tyckte barnen va väldigt kul ;)


O de egna de gjorde, dessa är Idas :)


Sen lekte de lite innan vi tog bussen hem...





Kom dit till lunch så Ida åt o sen hämtade vi Tim o åkte hem :) Kom hem vid ett tiden o då va barnen ute o lekte ett par timmar. Jag förberedde middagen o de åt oxå mellis ute. Jag vart så sjukt trött!! När de kom in fick de duscha o Tim ville bada oxå så då fick han det. Jonna kom o frågade om barnen ville leka men de orkade inte... Va ju en tidig morgon o en händelserik dag för Ida. Även jag va ju helt slut så vi mös i soffan innan mannen kom hem o vi käkade middag. Sen rullade kvällen på... Jag är så trött så jag funderar på o snart gå o lägga mig. Har varit intensiva tre dagar. Fattar inte hur jag ska orka o hinna allt när jag sen börjar jobba... I morrn blir det iaf träning o sen VILA! Jag måste verkligen! Ska sen hämta barnen strax innan kl två då vi ska hem hit tillsammans me Elise o hennes mamma o systrar. Va ute o äta mellis o leka :) På kvällen sen ska jag iväg på föreläsning med jobbet...
Kan ju säga som så, längtar extra mkt till denna helg me mannen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar