lördag 30 april 2016

Kvalborg!

Inte för att det betyder nåt här hemma men va en bra rubrik ;) Haha!
Efter att jag lämnat barnen på föris i morse åkte jag direkt till kvantum o handlade. Vi kom iväg på bion igår som började kl 21 o va inte slut förren 23.30! Så det vart en sen kväll innan man kom i säng! Tack snälla mamma som kom o satt här o "passade" barnen (de sov ju ;) ) Vi hade även en film kväll me barnen innan de la sig o den slutade inte förren runt 19.40 så de kom i säng lite senare än vanligt. Men vaknade oxå som vanligt tidigt i morse;) Jag somnade inte förren efter kl 3 i natt så jag va bra trött i morse. Men som sagt, kom iväg till kvantum o handlade redan strax innan kl 9. Skönt! De va ändå mer folk där än jag trodde men betyyyydligt lugnare än vad det vart senare på dan såg ja :/ När jag kom hem la jag mig faktiskt på soffan o vilade en timme. Käkade sedan lunch. Fixade lite o hämtade barnen vid 13.30. Kort fredag me andra ord (vilket de iof alltid har ;) ) Ida hade pyjamas party på sin avdelning så hon åkte i pyjamas i morse ;)
När jag hade hämtat dom skjutsade jag Ida till min mamma :) Hon frågade om inte Ida kunde va där en stund idag o det ville hon såklart gärna ;) De hade bla haft lite picknick ute :) Jag o Tim åkte till Ikea. Tog först en mellis fika o sen ville han in i Småland o leka, såklart! Försökte få han o gå me mig o hålla mig sällis, men icke! Haha! Så jag tog ett varv på Ikea (o det tar ju sin lilla tid! Iof bara en halvtimme denna gång, men ändå!) Vart lite smålådor o ha i byrån i hallen, en packe pärlplattor till barnen, en sån där plast kupol man har över maten när man värmer den i micron, o så assietter....

Dom vita asiaterna har ju vi som mat tallrikar, de vanliga stora är så extremt stora tycker vi! Så det behövdes några fler sånna. O då de används till mat ville jag ha några ännu mindre o ha till tex förrätt, kvälls mackan, fruktsalladen mm ;) vart perfa!!

Skulle även ha en förvaring till sovrummet, el iaf kolla på en. Hittade ingen bra på Ikea. Men efter att ha pratat me mannen på telefonen kom vi överrens om att vi skulle köpa en som är i samma serie som mitt skrivbord. Som jag köpte på Jysk för några år sedan. Visst, de är inte spec billiga, men då den serien oxå matchar Ikeas Hemnes serie som vi har som nattduksbord (o som vi oxå ska köpa en sängstomme i) så kändes det bättre o investera i en sån än o köpa nå billigt som inte ens passar in o så ångrar man sig sen. Så jag o Tim åkte till Jysk o köpte den, en smal men hög typ byrå (bild kommer när den står på plats!) Det va bara en låda till skrivbordet o det räcker inte alls till mina pysselsaker. Så nu ser det hemskt ut på mitt skrivbord me världens hög me grejor. Men som nu ska få plats i den nya byrån. Äntligen!! Känns så jäkla skönt!!
Vi åkte hem o lämnade av alla grejor o då solen sken o det faktiskt va riktigt skönt ute gick vi o hämtade Ida.....

Min finaste kille <3




När vi gick hem lekte de lite vid lekplatserna längst vägen...


När vi kom hem va det bara o börja me middagen på en gång. Tacos! :) Va länge sedan nu så Ida tyckte det va på tiden ;)
Barnen kom i säng i tid i kväll, även om det tog ett tag för dom o somna ;) Jag o mannen hjälptes åt o bygga ihop byrån. Sen tittade jag på Jurassic Park 3 som gick på tvn ;) När den va slut ville jag kolla på nåt mer, kl va ju inte så mkt, o när jag kikade runt på Netflix såg jag att de fått in O.C, älskar den serien!! Va länge sedan den gick men den va så jäkla bra!! Så jag började kolla på den :P Ja, o därför vart kl lite väl mkt igen o det är hög tid för mig o sova nu!!
I morrn är det ju sista april (om ni nu missat det ;) ) Vi ska troligtvis ner på stan på fm. Ska bli fint o soligt o då är det mysigt o bara strosa där, titta lite på forsränningen, hälsa på polisen på stora torget (vilket barnen ju tycker är hur spännande som helst! :D ) o sen efter lunch åker vi ut till min bror o ska grilla o sen vidare till Edinge o kolla på kasen o fyverkerier. Blir nog en mysig dag! :)

Godnatt på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar