torsdag 14 april 2016

Plötsligt händer det!!!

Idag när vi kom hem från förskolan ville barnen prova att cykla utan stödhjul. Hade tänkt vänta till helgen men så, what the heck! Tims nya cykel har ju inga så tänkte att de kunde träna på den. Men det va inte kul o behöva hålla i pakethållaren. O han hade inte fäste för en pinne. Så tog bort hjulen på Idas o satte dit pinnen o så fick de prova ett varsitt varv när jag höll i. Jag trodde verkligen att Tim skulle lära sig först. Ida är såååå försiktig. Först satte hon sig på cykeln o sen vägrade hon ändå. Men sen, alltså WOW!!! Jag kunde släppa redan efter ett varv :D Hon är lite osäker fortfarande men hon CYKLAR HELT SJÄLV nu!!! Snacka om att man är en stolt mamma nu!!! :D <3
Självklart filmade jag oxå ;) Ida växte en hel del må jag lova, o det behövdes verkligen för denna tös som inte alltid tror på sig sj, på att hon kan. Men nu så! :D
Tim provade han oxå men dels va sadeln lite för hög för honom o då nådde han inte ner me fötterna, o sen va han trött killen <3 Men i helgen ska vi flytta pinnen på Idas cykel till hans ist :)
Vi va som sagt ute ett par timmar när vi kom hem från förskolan, o så hade de haft en ute dag där me korvgrillning :) Så en härlig ute dag har barnen haft idag!

Jag spenderade dagen me städning... Dammsög, dammade o bytte barnens sängkläder. Så det vart fyra maskiner me tvätt idag oxå. Min bror o Isolde kom hit en liten stund vid lunch oxå :) 
Jag förberedde middagen innan jag cyklade o hämtade barnen. Skalade potatisen o fixade en sallad. Så när vi kom in efter att ha varit ute va det bara o slå på potatisen på spisen, o in me fisken i ugnen (idag fick det bli provencalsik fisk). Jag har mått lite bättre sen jag va till sjukgymn i tis. Men just nu har jag sjukt ont :( Gjorde nå tokigt när jag hjälpte barnen o cykla idag. Vet ej om det är musklerna el revbenen, känns dock som revbenen... Fan för dom alltså!!! Men men. Får se hur det känns i morrn...

Gick visst inte o lägga ut film här på bloggen, skumt! Hade velat visa när Ida cyklade... Men kör en bild från i tis när Tim cyklade på sin lilla 12 tummare ;)

Nu blir det till o knoppa för min del, sov typ inget i natt... Godnatt på er! 
I morrn är det fredag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar